''Originele'' HDD wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jor177

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Hallo allemaal,

gisteren heb ik op een extra harde schijf, die ik nog had liggen, Windows 7 geïnstalleerd m.b.v een pc waar al die zelfde editie van Windows opstond.

Ik heb dit voor alle zekerheid gedaan door de ''originele'' harde schijf los te koppelen en daarna de nieuwe aan te sluiten.
Windows werkt op de nieuwe schijf gewoon goed, maar toen ik de oude schijf weer wilde aansluiten, herstarte hij toen er het rode deel van het Windows logo opkwam.

Nadat hij automatisch herstarten kwam er allereerst de optie om een systeemherstel uit te voeren; dat is niet gelukt, want hij kan het probleem niet vinden.

N.B: Ik heb een nieuwe videokaart in de PCI-E slot gedaan bij de installatie op de nieuwe harde schijf.

Wie helpt mij om de originele schijf weer te starten? :)

Laatst bewerkt:
Mbt tot de machine waar de nieuwe installatie op moet: Zo werkt dat niet!

Je moet niet installeren op een andere pc of laptop, maar op het apparaat waar je ermee wilt gaan werken.
Het is immers die hardware die geïnstalleerd moet worden en die geschikt moet zijn voor het besturingssysteem ( ander moederbord, ander geheugen etc. )

Dus helemaal opnieuw.
Die schijf inbouwen en met BIOS als 1e opstartitem met een installatieDVD gaan installeren.
Zorg vooraf dat je alle drivers hebt die je nodig hebt voor dit besturingssysteem en dat je zeker weet dat dit besturingssysteem wel op de bewuste machine kan draaien.

Mbt de desktop waarop je de oude schijf weer opnieuw aangesloten hebt, zet ook de oude kaart eens terug.
Start deze dan wel op?

Laatst bewerkt:
Het gaat hier om 1 pc. Ik heb geen andere pc gebruikt om de nieuwe harde schijf te voorzien van Windows 7.
De nieuwe harde schijf werkt nu gewoon, maar de oude is hier de boosdoener die kuren vertoont.

Wat wil je dan met die schijf?

Mag deze helemaal leeg?

Wordt deze wel in schijfbeheer herkend?
Zitten de cables goed?

Laatst bewerkt:
Het punt is dat ik de nieuwe HD heb geïnstalleerd om hem puur te gebruiken voor gaming. En op de oude HD programma's zoals Word, video editing, convert programma's etc.

Dus de oude schijf moet blijven bestaan.

p.s.: ik kan nog wel via de nieuwe installatie, bij de oude HD komen middels windows verkenner.

Wat is dan de bedoeling? Een dualsystem?
Dan had je de schijf niet los moeten maken!!
Je moet namelijk de 2de plaatsen en daar opnieuw op installeren.

Via een dualsystem had je dan de gewenste Win7 kunnen kiezen.

Ik denk dat een dualsystem achteraf maken niet mogelijk is.
Volgens mij zal je opnieuw moeten installeren op de schijf die niet in herkend wordt in het opstartmenu.

Maar wellicht dat anderen wel een andere mogelijkheid weten zonder installatie.

Laatst bewerkt:
Met alleen de oude schijf opstarten wil niet?

Dan met die schijf alleen erin en de W7 DVD waarvan je opstart de opstartpaden repareren.

Overigens kun je via de BBS, Bios Boot Selector kiezen van welke schijf je op wilt starten, in de manual staat welke F toets dat is.
Zo kan ik van 5 schijven met een OS, USB of DVD stations opstarten.
Hoef je helemaal geen dual boot voor te hebben.

Laatst bewerkt:
Maar moet je wel steeds BIOS aanpassen, lange Pier!
Ook niet ieder BIOS biedt niet de mogelijkheid van meerdere HD's op te starten.

Laatst bewerkt:
Nooit een PC gehad waarmee ik niet via de BBS een keuze kon maken en je hoeft helemaal de bios niet in.

'k Leer graag bij!
Mijn bios biedt geen mogelijkheid om op te starten van verschillende ingebouwde sataschijven.
Uiteraard wel een keuze in andere opstartitems als USB, Dvdrom of HD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan