originele of kloonaccu

Status
Niet open voor verdere reacties.

OkashiChan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo!

De accu van mijn laptop heeft het begeven. Ik moet toegeven dat ik hem er nooit heb uitgehaald, zelfs al werkte ik op netstroom, dus een levensduur van drie jaar valt dan nog wel mee (al was het natuurlijk al na een jaar zo dat de capaciteit niet meer zo fantastisch was).

Ik wou eigenlijk een nieuwe laptop kopen maar dat gaat momenteel financieel gezien niet direct, dus wil ik proberen deze te gebruiken tot er echt niks van leven meer in zit.

Het gaat om een WU946 accu van Dell (laptop is Dell Studio 1558). 11.1V, 56Wh, li-on, min 4.84Ah.

Een originele kost zo'n 100-150 euro. Een ander merk (of merkloos) is natuurlijk een stuk goedkoper. Mocht de laptop de nieuwe accu niet herkennen zal ik het wel snel weten en binnen de 7/14 dagen mijn geld terug vragen. Ik maak me meer zorgen over de kwaliteit ivm veiligheid... oververhitting, 'gas', ontploffing,... en natuurlijk hoe lang zo'n batterij mee gaat. Mijn laptop zelf is niet meer onder garantie en ik weet ook niet hoe lang hij nog gaat meegaan (in zomer 2012 is het moederbord etc vervangen, laptop was toen nog net onder garantie).

Ik gebruik de laptop voornamelijk aan netstroom (ja, stom), dus eigenlijk heb ik de accu niet zo nodig behalve op school (zo'n 45min is wel genoeg). Het is gewoon zo dat ik heel erg zeker wil zijn dat als de stroom uitvalt, de kabel per ongeluk losgetrokken wordt,... de zaak niet direct uitvalt en ik mijn werk kwijt ben (renderen duurt net íets te lang om dat 'zomaar eventjes' opnieuw te doen).

Wat is jullie advies?

Originelen:
Dell garantie staat niet echt vermeld
ReplaceDirect 1 jaar garantie

Alternatieven:
batteries-pcportable 3 jaar garantie
Blu-Basic 1 jaar garantie
Yanec 2 jaar garantie
of alternatieven die jullie nog weten

Ik dacht trouwens dat alle producten binnen de EU een wettelijke garantie van minimaal twee jaar moesten hebben?

Alvast bedankt!

Zou voor een Dell een originele aanschaffen, die Yanec's zijn wel goed maar als Dell die niet pruimt dan wordt het marktplaats en dubbele uitgaven.

Dus die Yanec zou mijn laptop om zeep kunnen helpen? Of omgekeerd? Want ik kan altijd binnen de 14 dagen mijn 'right of withdrawal' uitoefenen mocht de laptop de accu niet herkennen.

De andere optie is het risico nemen en gewoon geen nieuwe batterij aanschaffen...
Ik zou het gewoon zo stom vinden om nu 100 euro te betalen (of 140 euro bij Dell) als mijn laptop misschien maar een jaar meer meegaat.

Trouwens: originele bestellen bij Dell of bij ReplaceDirect?

Laatst bewerkt:
Neuh, niet om zeep helpen maar af toe pikt een Dell laptop de nieuwe accu niet, wordt hij niet gezien.

Bestellen waar hij het goedkoopste is als de garanties hetzelfde zijn, denkelijk de prijs ook maar dat heb ik niet opgezocht.

Laatst bewerkt:
Mijn laptopgebruik is wel vrij intensief (vandaar ook dat ondanks het gebruik van een koeler een dik jaar geleden er heel wat beschadigd en gewoon versleten was). CAD, 3Ds, Photoshop,... Eigenlijk is een vaste computer hier veel beter voor, maar ja, dan kan hij niet mee naar de campus :c

Had zelf ook al eBay gekeken, de meeste zenden niet naar Europa. Ik zoek eigenlijk altijd binnen Europa, dan ken ik de wetgeving ten minste en kost het geen fortuin om de zaak terug te sturen. Ben niet zo vertrouwd met eBay, ik kijk liever op de websites van de shops zelf.

@Lange Pier: Jij zou de Yanec niet kopen omdat de kans bestaat dat de laptop hem niet herkent? Dus zelfs niet het proberen waard? (retourneren binnen de 14 dagen na ontvangst kan altijd).

Die dingen op Ebay zijn refurbished gevallen en maar afwachten of ze het doen.

Je zou hem idd kunnen proberen en eventueel terugsturen mocht het niet willen, maar die keuze kan ik niet voor je maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan