originele xp style terugzetten gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Berichten
306
Hallo iedereen,

Ik las laatst wat over het skinnen van Windows XP. Je moest daarvoor je uxtheme.dll patchen zodat hij andere thema's accepteerd. Na vanalles geprobeerd te hebben staan mijn visual styles (naam.msstyle) nu wel in de ljist als ik rechtermuisknop op het het bureaublad doe dan eigenschappen, dan vormgeving, wou hij ze niet laden. Toen had ik windowblinds van stardock geprobeerd en die heeft alle styles gemold!!! Ik kan nu alleen nog de lelijke klassiekke style gebruiken. En mijn taskbar (die balk onderaan in het scherm) doet erg raar alle programma's die ik open heb staan komen aan de rechterkant te staan ipv links en er staat er maar 1 tegelijk. Als ik meer open heb staan moet ik met 2 pijltjes die er dan naast komen te staan zoeken tussen de geopende vensters (zie video)
Ik heb het eraf gegood maar het helpt niet!

hoe krijg ik alles weer normaal?

http://www.filefactory.com/file/a2g912c/n/rare_taakbalk.mov

systeem herstelpunt heb ik nagenoeg niet van voor dat gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Weet niemand het?
of iets er iets onduidelijk???
wilt het dan even melden? :D


groetjes Tom
 
Probeer met systeemherstel eens terug te gaan naar een datum voor je met de stijlen begon te rommelen.
 
lees de laatste regel of deze quote:


Over het hoofd gezien mijn excuses. Ik zal kijken of ik nog ergens een programmaatje hebt die dat soort dingen reset.
Heb alleen al een heel tijd geen windows xp aangeraakt dus denkt dat het allemaal verwijderd is.
 
Hoe je van je probleem afkomt weet ik niet,maar ik heb wel 'n tip voor de volgende keer Vista Bricopack gebruik ik al jaren en nooit problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
@grumbkow:
oke ik heb de tijd, het probleem wacht wel :(:(

@Mik Zjegger:
Bedankt voor de tip maar ik denk niet dat als ik dit eindelijk weer goed heb er nog mee ga knoeien
of ik moet een gekke bui hebben :p


oh ja de melding die ik krijg als ik een visual style laad (of een gewone van Microsoft) krijg is deze:

De vuele stijlen kunnen niet in het geheugen worden geladen omdat het bestand niet in het geheugen kan worden geladen.

Details:

(achter "Details" staat niks
 
Laatst bewerkt:
Hoop dat nog iemand anders een tip voor je heeft!
Succes.
 
Hallo batch,

Ik heb nog wel een idee.

Verwijder eerst al die "thema programma's" van je computer. Start je pc vervolgens opnieuw op.

Download RestoreXPthemes naar je bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op het gedownloade ZIP-bestand, kies voor "Alles uitpakken" en volg verder de stappen op het scherm.
  • Open de map die zojuist uitgepakt is.
  • Dubbelklik op Themes.exe
  • Volg de stappen op het scherm.

Ga naar Start > Configuratiescherm (klassieke weergave) > Beeldscherm > tabblad "Vormgeving".

Staat het standaard Windows XP thema er nu weer tussen? En zo ja, kan je die weer gebruiken? :)
 
Laatst bewerkt:
als eerste: Bedankt voor uw reactie!

Ik heb gedaan wat u zei maar de standaard xp thema's zijn nooit weggeweest.
Ik kon ze alleen niet gebruiken.
Dat kan nadat ik themes.exe heb uitgevoerd nog steeds niet.
Ik krijg nog steeds deze melding:

De vuele stijlen kunnen niet in het geheugen worden geladen omdat het bestand niet in het geheugen kan worden geladen.

Details:

Ik heb deze melding genegeerd door op ok te klikken en daarna op toepassen te drukken, maar dan krijg ik de melding dat er in rundll32.exe een fout is opgetreden en afgesloten moet worden.

De taakbalk is in elk geval weer normaal, maar dat was al een tijdje zo. Ik heb geen flauw idee hoe ik hem weer nomaal heb gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Start - uitvoeren - sfc /scannow intrommelen - enter,

Indien gevraagd de Win XP-CD in de CD/DVD-brander doen.

Proces duurt 'n klein half uur.

Greetz,

Harry.
 
Oké maar dat kan ik pas over 2 weken proberen omdat ik deze week geen tijd heb en volgende week op wintersport ga
 
Hoi !

Prettige vakantie.......

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Ik hebde originele cd niet meer van deze installatie.

Ik heb een xp home cd van een kennis geleend en die werkte niet toen ben ik gaan zoeken op ************ en heb ik een nl versie van xp pro gedownload en in en virtuele drive gezet maar bij die zegt hij ook dat het niet de goede cd is.
wat nu?
 
Hoi !

Werkt met dezelfde XP-CD van de installatie, dus...

Ik kan van afstand niet zien wat je gedownload hebt; er zit en hoop rommel tussen op het internet !

Greetz,

Harry.
 
Dat zou weleens een goede tip zijn geweest voor een ander ik heb dit bericht namelijk getypt met een compleet nieuwe windows install.

Ik vond het ook wel een keer nodig, deze pc is al 6 jaar oud en in die 6 jaar is er geen 1 keer een opruimactie gedaan hij stond helemaal vol met troep ik ad durven wedden dat zelfs die opruim programma's zoals ccleaner, duplicate cleaner en al dat soort programma's de pc niet helemaal schoonkregen het opstarten duurde eeuwen. en ik had gklooi met SPTD (deamon-tools) en ik kon het redisident-shield van AVG ook niet maar aankrijgen en er stonden volgens mijj wat virussen op die ik niet wegkreeg (ook niet met MBAM) en ik kreeg de hele tijd reclame te zien en ik kon google chrome niet eens meer gebruiken (waarschijnlijk doordat ik dat svchost.exe 100% cpu probleem had.) en dus dit thema's probleem. De pc was zo traag als dikke str*nd door een trechter. Dus ik dacht ik doe gewoon een complete reïnstall.

Daar zijn jullie het vast wel mee eens?
 
Hoi !

Wat mij betreft: helemaal mee eens !

Greetz,

Harry.
 
oké, dan is dit topic nu opgelost.


toch bedankt voor al jullie hulp :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan