OS Lacie Netwerkdrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
4.310
Ik had hier een kapotte Lacie Netwerkdrive en heb hier een nieuwe HD ingezet, omdat ik zeker wist dat deze HD kapot was. Hij tikje na een val van 5,5 meter.
Het ding was volgens mij al uit de garantie.
Maar ook met de nieuwe HD is dat ding met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.

Ik heb via de helpdesk van Lacie kontakt gezocht en dit was het antwoord:

geachte,
het probleem is dat u het toestel geopend hebt dus is de garantie hierop vervallen en kunnen we u eigenlijk niet meer helpen. aangezien u eveneens een nieuwe schijf gemonteerd hebt, is het LaCie OS op de ED verdwenen. het OS zou opnieuw geinstalleerd moeten worden, maar dat geven we niet vrij, noch aan onze verdelers noch aan eindgebruikers.

met vriendelijke groeten,

David Cleeren LaCie technische dienst



Mijn vraag dus, wie heeft toevallig ook een Lacie Netwerkdrive en is daar iets van een operating system op te vinden ? Iets wat mij nooit was opgevallen op mijn disk.
Mijn volgende vraag is, zou ik dit mogen ontvangen van iemand.
Misschien is mijn vraag wel een illegale actie, maar het is toch te zot voor woorden dat ik dat ding nu weg moet gooien, op de nieuwe HD na natuurlijk, want daar zal wel weer een bestemming voor komen.

Alvast bedankt.

Loony
 
Hoi,

Ik kan je niet verder helpen, maar het is inderdad te zot ....
Vreemd trouwens, want volgens mij zijn er ook netwerk-cases te koop waarin je zelf een schijf kunt zetten. Hoe zit het dan daarmee wat betreft de software die nodig zou zijn ....
 
Ja, dat dacht is dus ook, maar kijk naar het antwoord van die Lacie meneer.
Misschien ben ik nu wel een ervaring rijker: Koop nooit Lacie
 
Hoi,

Volgens mij is de policy van LaCie aanvechtbaar.
Want stél de ingebouwde harde schijf gaat kapot - wat uiteraard voorstelbaar is, want het blijft vooralsnog een mechanisch onderdeel - en de garantie is verlopen, dan zou daarmee direct het hele apparaat onbruikbaar worden, wanneer zij de software niet beschikbaar stellen.

En niemand, ook LaCie niet kan, verbieden om een harde schijf te vervangen na (of met verval van) de garantie. Echter het niet beschikbaar stellen van de software waardoor het apparaat bruikbaar blijft heeft niets met garantie te maken!

Ik zou die mail maar goed bewaren en kijken of je geen verhaal kunt halen op deze baarlijke onzin
 
Ja je hebt helemaal gelijk.
Ik ben lid van de consumentenbond en zal eens kijken of zij iets voor me kunnen betekenen.
Ik heb geen mail gehad van Lacie, maar het antwoord staat op de online helpdesk van Lacie.
Ik heb dus wel het komplete verhaal inclusief mijn vraag in een Word bestand staan nu.
Al vraag ik me af of dit rechtsgeldig is.
 
Ik ga de vraag op opgelost zetten, omdat deze schijf nu op rand van de vuilnisbak staat en het laatste zetje krijgt.
De consumentenbond kon mij niet verder helpen en ik heb geen zin om hier nog meer tijd in te steken.
Het wordt dus een nieuwe kopen, maar geen LaCie meer dus.

P1000301a.JPG
 
Hoi,


Geweldig ..... sorry, ehh ik bedoel die foto ...

Maar ******* jammer van die behuizing.
Heb je de schijf nog wél kunnen redden?
 
Nee, de schijf die er in hoort was niet meer te repareren deze had een enorme klap gemaakt. De data die er op stond had ik op enkele file 'tjes na gebackuped.
Natuurlijk heb ik de nieuwe schijf die ik hier voor gekocht had er weer uit geschroefd en ik heb hem maar als extra schijf tijdelijk in een PC gezet.
 
Zeker weten dat het met de val te maken had, een uur daarvoor werkte hij nog goed.
Het probleem was dat ik deze schijf thuis en op het werk aan het netwerk hing, zodat ik op elke PC bij de data kon, dus dagelijks sleepte ik hem mee, totdat hij in het trappenhuis uit een tas viel.
En dit station had tevens een USB aansluiting die ik overigens nog nooit gebruikt had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan