OS van schijven laten wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TySpy

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
Ik ben ontzettend benieuwd of het mogelijk is om een OS, in dit geval Windows2000, over te zetten van de ene schijf / partitie naar een andere met behoud van alle koppelingen en programma's
Ik heb het idee van niet, maar je weet maar nooit.
Als dit wel kan, scheeld het enorm veel werk.
Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt, TySpy

Ja dit kan, dat heet spiegelen of shadowen.

Hier zijn proggies voor. Ik meen dat o.a norton deze proggies aanbiedt.

Deze programma's maken een exacte kopie van de ene hdd naar de andere hdd.

Even hier nagevraagd, dat proggie heet "ghost" en word inderdaad door Norton aangeboden.

groet
Harmen

Laatst bewerkt:
ik ben zelf bezig om hetzelfde probleem op te lossen, met ghost werkt het perfect!

Kan idd met ghost, driveimage of Partitionmagic met de optie copy-partitions, ik pak altijd PM

Harmen, waar jij het over hebt, is een mirror in zeg maar serverhok ( platte taal).

Op het moment dat er iets gebeurd wordt er dus gespiegeld en verliest een bedrijf niet al zijn gegevens.

Maar er staat altijd wel een backup te draaien, dus het is een beetje bedrijfafhankelijk!?.

Het is niet mogelijk om een OS, van de ene partitie, naar de andere partitie te kopieren, zonder dat je opstartmoeilijkheden krijgt.

Maar ja de tijden gaan vooruit, en je kunt niet alles weten, dus is er misschien iemand die een andere mening heeft?

groetjes harry.

Als ik je goed begrijp, Harry dan is spiegelen iets anders dan een kopie maken met Ghost?
Dan heb ik het daar niet overgehad, ok? :-)

Ik had het wel over het kopie maken van de ene naar de andere HDD. (En niet van Partitie naar partitie)(detail)

Ik heb er zelf geen ervaring mee vandaar dat ik het hier even na gevraagd had.

En dat werkt, Martijn?(van partitie naar partitie)En niet zoals Harrydat ervaren heeft(vermoed ik) De nodige opstart problemen geeft?

groetjes
Harmen

Laatst bewerkt:
oke harmen duidelijk, vroeger op school maakte we met ghost een image ( soort batchbestandje ) aan op een floppy die dan van de D naar de C schijf alles weer in de originele staat terug zetten.

omdat de cursist nu eenmaal fouten maakt.

groetjes Harry.

Geplaatst door TySpy
Ik ben ontzettend benieuwd of het mogelijk is om een OS, in dit geval Windows2000, over te zetten van de ene schijf / partitie naar een andere met behoud van alle koppelingen en programma's
Ik heb het idee van niet, maar je weet maar nooit.
Als dit wel kan, scheeld het enorm veel werk.
Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt, TySpy

P.s.
Ik wil naderhand wel de eerste partitie kunnen formatteren.
Dus ik wil het systeem gebruiken vanaf de andere partitie.
KAN DAT???

image ( soort batchbestandje ) aan op een floppy die dan van de D naar de C schijf alles weer in de originele staat terug zetten.

Een Image van c:?

Dan doel je alleen op de opstart bestanden, of niet?

Groet
Harmen

op de floppy stond een batchbestandje ( gemaakt voor ghost) waarmee je kon kiezen waarna je de c schijf weer wou om zetten 95 of 98 of nt. Die stonden gewoon op de D schijf ( inderdaad een image met ghost gemaakt) zodat na de les je allemaal de flop moest gebruiken om het OS voor de volgende dag voor de andere cursisten te installeren.

groetjes harry.

p.s dit zou voor iedereen wel makkelijk zijn.........toch?

Inderdaad, handig. Snap wel niet hoe dat dan zou werken, maar toch :-))

groet
Harmen

OS overzetten

Maar kan je dan wel je C formatteren?
Zou wel veel werk schelen.

Zal eens voor je kijken, of ik nog een site kan vinden die een duidelijke uitleg heb daarover ( namelijk een beetje ingewikkeld om het uit te leggen, dat ook weer niet, maar om het daanra zelf te doen/maken)

Je moet het zo zien... je hebt bijvoorbeeld drie image s
van win 98/ me / nt op je d schijf gezet, en via je floppy krijg je een menutje te zien , waarna je gewoon kunt aanvinken welk OS je er weer op wilt hebben, met alle proggies die ook op de image te vinden zijn natuurlijk. ( meestal alleen office 97 toen de tijd )

groetjes Harry

Alvast bedankt.
Ben erg benieuwd of het in z'n geheel mogelijk is.

OS overzetten

PS, waar heb je dat bericht heen gestuurd?
welk adres?

ik heb gewoon op jouw privebericht gereageerd tyspy.

dus je moet een privebericht terug krijgen, of zou ie naar je email gelinkt zijn?

OS overzetten

Ik krijg niet binnen,.
Zal wel verkeerd gegaan zijn, maar ik heb wel kunnen kijken op die site.
Maar daar wordt ook alleen maar gesproken over een back-up.
Niet over het systeem overzetten naar een andere schijf en vervolgens het systeem op die schijf laten lopen.
Volgens mij betekend dat toch dat het niet kan.
Wat denk jij?

Gr. TySpy

Die site die ik je gaf is alleen maar een voorbeeld van hoe je bewijs van spreken ( in de toekomst ) het ook kunt doen.

Na een hele nieuwe instalatie met spellen en proggies etc etc, maak je daar een image van, zodat je na een crasch terug kan.

Maar jij wilt nu dus alles wat je hebt staan ( op C of D ) overzetten naar een andere schijf?!! dat begrijp ik toch goed he? ( wil je die schijf in een andere computer doen dan) vreemd dat je mijn privebericht niet hebt ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan