OSX Snow Leopard installeren op Lion

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Beste mensen,

gisteren bestelde ik een nieuwe Macbook Pro 15" i7 en vandaag kwam hij al toe :D..
was zeer snel..
helaas staat er Lion op.. ;(
ik heb al vrij veel slechte dingen gehoord van mijn vrienden en zou graag bij Snow Leopard blijven..

Ik heb nog een CD van Snow Leopard van ongeveer 1,5 jaar geleden..
als ik hem erinsteek en hem probeer te installeren komt dit erop:

Uploaded with ImageShack.us

als ik hem probeer op te starten met alt (option) toets ingedrukt en probeer op te starten vanaf de cd komt allemaal tekst op het scherm (scripts)
en een vierkant dat ik de power knop moet ingeduwd houden en dan terug moet op duwen om hem opnieuw op te starten..

ik heb ook een Snow Leopard besturingssysteem staan op mijn externe harde schijf omdat ik problemen had met mijn vorige Macbook Pro om de interne schijf volledig te kunnen formatteren enzo..
wanneer ik probeer op te starten vanaf de externe harde schijf komt de Apple tevoorschijn zoals bij een normaal opstartscherm maar hij geeft een error geluid..
ganse tijd dat hij blijft (piepen)..

weet iemand hoe ik er nu Snow Leopard op kan krijgen?

Alvast bedankt :)!:cool:

Op je Macbook kan je alleen Lion installeren. Dat is de dvd die meegeleverd is. Downgrade zal niet gaan. Upgrade wel, maar wat is er mis met Lion. Ik draai het hier ook, maar geen problemen. Geef eens aan wat je van je vrienden hebt gehoord?

Op je Macbook kan je alleen Lion installeren. Dat is de dvd die meegeleverd is. Downgrade zal niet gaan. Upgrade wel, maar wat is er mis met Lion. Ik draai het hier ook, maar geen problemen. Geef eens aan wat je van je vrienden hebt gehoord?

bijvoorbeeld dat je moeilijker zaken kan synchroniseren,
dat je geen films ouzo op een externe harde schijf kan zetten,
ik merk ook dat er geen exposes meer zijn..(dat je in de hoeken naar alle programma's en bureaublad enzo kan gaan)
ik krijg niet eens mijn harde schijven enzo op mijn bureaublad,
...
:)

bijvoorbeeld dat je moeilijker zaken kan synchroniseren
Onzin, het gaat nog steeds op dezelfde manier
dat je geen films ouzo op een externe harde schijf kan zetten
Natuurlijk kan je films op een externe harde schijf zetten. Ik heb mijn foto's ook op een harde schijf, waarom zou dat niet met films zo zijn.
ik merk ook dat er geen exposes meer zijn..(dat je in de hoeken naar alle programma's en bureaublad enzo kan gaan)
Klopt, dit heet nu Mission Control. Is mijns inziens ook handiger. En het instellen gaat via Systeemvoorkeuren en dan naar Mission Control. Daar kan je aangeven in welke hoek de cursor moet staan voor Mission Control.
ik krijg niet eens mijn harde schijven enzo op mijn bureaublad
Dat kan je instellen in je Findervoorkeuren. Druk op je Bureaublad en ga naar het menu "Finder". En dan klik je op "Voorkeuren". Nog meer vragen?;);)

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan je films op een externe harde schijf zetten. Ik heb mijn foto's ook op een harde schijf, waarom zou dat niet met films zo zijn.

Klopt, dit heet nu Mission Control. Is mijns inziens ook handiger. En het instellen gaat via Systeemvoorkeuren en dan naar Mission Control. Daar kan je aangeven in welke hoek de cursor moet staan voor Mission Control.
Dat kan je instellen in je Findervoorkeuren. Druk op je Bureaublad en ga naar het menu "Finder". En dan klik je op "Voorkeuren". Nog meer vragen?;);)

ok dit was enorm handig :D!
bedankt ;p
ivm de films kan ik nu nog niet testen..
wat ik wel heb ondervonden is dat ik mijn back-ups niet kan overzetten??
als ik met time machine wil doen komen de back-ups er rechts niet op..
komt er enkel op vandaag en nu...?
ik heb ondertussen al enkele uren met apple gebeld vandaag..
technische dienst zei dat ik met immigratie assistant moest proberen..
ben er nu mee bezig.. hopelijk werkt het deze keer met dit wel...:)

ohja ik heb wel nog 1 vraagje..
hoe kan je inzoomen op het scherm?
want vroeger was dat ctrl + naar boven scrollen..
dit lukt nu niet meer enkel met ctrl + cmd + = en uitzoomen met ctrl + cmd + -

thx :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan