osx86 drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

royb3

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
3.007
beste helpmijers,

ik heb om mijn kleine laptop mac os gezet maar nu missen er dus wat drivers, ik krijg mijn onboard keyboard en trackpad niet aan de praat en ook doet de batterijdriver het niet dus ik kan niet zien of hij oplaad en wat het niveau is.
ik ben een klein beetje bekent met kext files, hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
de toetsenbord en trackpad werkte trouwens wel in de installatie maar hij wil de kext bestanden die darwin gebruikt niet installeren :s
 
Je moet uitzoeken of jouw toetsenbord + muis communiceren via USB of PS/2. Ik verwacht via PS/2, aangezien USB het waarschijnlijk meteen wel had gedaan. Je hebt dus een PS/2 enabler nodig, zie Kexts.com voor de juiste kext.
 
het was inderdaad ps/2 met voodoops2 is het gelukt maar nu zoek ik alleen nog een batterij driver om dus me matterij status uit te kenen lezen
 
Dat lukt waarschijnlijk wel met de laatste fakesmc.kext.
 
he je mischien een link? de meeste uploads zijn er al niet meer en ik heb hier een versie die niet werkt, hij zegt dat het installeren niet lukt
 
daar is hij alleen compiable met mac os 10.6 en niet met 10.5.8
 
oh, ik ging er van uit dat het om Snow Leopard ging. Waarom probeer je niet Snow Leopard?
 
dat ondersteund deze laptop niet, de nieuwere bootloaders lopen allemaal vast enzo, wat zou er gebeuren als ik deze upgrade? zou hij dan nog wel opstarten? chameleon 2 zit er op dacht ik
 
Vaag... Wat je het beste kan doen is de andere Hackintosh experts er naar laten kijken, ik raad je aan om een topic aan te maken op www.hackintosh.nl
 
ol ik heb dit nu gedaan, bedankt voor alle tips en hulp, jammer dat het nog niet helemaal gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan