Oud AMD systeem upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaptin

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik heb hier een oud systeem liggen, en wil deze gaan upgraden zodat hij weer toereikend is voor huis-tuin en keukengebruik. Er zullen vooral veel verslagen op gemaakt worden, en geen zware photoshop toepassingen etc. Het zou wel fijn zijn als Windows zelf een beetje vlot loopt.

Het systeem bevat de volgende componenten:

- Moederbord: Asrock AliveNF7G-HDready
- Voeding: Nexus Value 430
- HDD: Maxtor DiamondMax 21 250 GB
- Videokaart: 8500 GT
- RAM: 2GB DDR2
- Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4000+ 2.09Ghz

Op dit moment draait hier XP op en dat draait goed. Op zich is het ook niet een verkeerd systeem volgens mij. Nu moet hier Windows 7 op gaan draaien, zal het dan nog toereikend genoeg zijn als ik er een extra 2 GB geheugen in prik? Zelf heb ik het idee dat alles nog wel voldoet, alleen de CPU nogal verouderd is. Ook start de computer vaak niet meer goed op: Bij het aanzetten gaan de fans draaien maar blijft het scherm zwart en gebeurt er niks. Soms komt hij er nog wel doorheen en boot hij wel naar Windows. Ik heb al gezocht naar het probleem maar kon het niet vinden, al verdenk ik het moederbord. Vandaar dat ik denk aan deze upgrade:

- Moederbord: MSI H61MA-E35 (B3)
- Processor: Intel Pentium G620 2.6 Ghz
- RAM: 4 GB DDR3

Bij elkaar maar 130 euro. Zal ik hiermee een snelheidswinst bereiken die te merken valt met huis-tuin en keukengebruik? Of denken jullie dat ik beter het oude systeem kan houden en moet uitzoeken waar het opstartprobleem aan ligt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten Rob
 
Hoi,

Misschien wat meer geheugen in je huidige voor huis tuin gebruik voldoet hij denk toch nog wel.en probleem kan bij de voeding zitten dus die zal je ook dan nog moeten vervangen
 
SSD is ook fijn zal de pc een enorm stuk vlotter laten laden en opstarten
klikerdeklik
nieuwe voeding zal denk ik ook wel helpen 350watts A-merk voeding moet voldoen
 
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Ik ben bekend met de SSD's, maar dat vind ik een beetje over the top voor dit systeempje. Dan geef ik dat geld denk ik liever uit aan een iets betere processor.

Dat het probleem bij de voeding kan zitten had ik nog niet over nagedacht. Het zou wel vervelend zijn als ik het mobo, de processor en geheugen vervang en het probleem zich nog steeds voordoet. Dan moet er ook nog een nieuwe voeding in.

@firestorm, ik neem aan dat je met "Een nieuwe voeding zal ook wel helpen" bedoelt dat dat het opstartprobleem kan verhelpen?
 
dat kan ja als de voeding niet de juiste voltages of wattages geeft dan kun je dit soort problemen krijgen
 
Ondertussen heb ik toch maar de nieuwe componenten besteld, zodat er iig een wat recentere CPU in zit. Wanneer het opstartprobleem dan nog niet is verholpen moet het wel de voeding zijn. Ik heb hier nog een oude voeding liggen die ik er dan in kan zetten, dus komt helemaal goed. Bedankt voor jullie inbreng:)

Edit: Toch nog een kleine vraag. Ik heb gelezen dat tegenwoordig de Intel stock coolers met een thermal pad komen, zodat er geen koelpasta meer op hoeft? Is dit toereikend genoeg voor normaal gebruik, dus niet overclocken o.i.d.? Of is het beter om er toch zelf nog wat koelpasta op te doen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan