oud email adres bij microsoft waardoor ik niet kan inloggen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joky
  • Startdatum Startdatum

Joky

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2025
Ik heb een laptop met windows 10 nu moet ik me aanmelden maar het is een oud email adres.
Ik ben er al dagen mee bezig. Wie o wie kan mij daar bij helpen????

Waar loop je precies op vast?

als ik de laptop opstart moet ik me aanmelden, als ik dat doe wachtwoord en gebruikersnaam dan stuur ik het naar het email adres want er staat, maar dat werkt niet want dat adres is nog van ziggo en dat heb ik allang niet meer.

Heb je nog meer aanmeldopties aan je Microsoft-account hangen? Zoals een mobiel nummer of MFA?

Ja, ik heb het via mobiel te doen maar dat ging ook niet want dat is een ander Emailadres .
Ik heb het ook via microsoft geprobeerd maar dan krijg ik zo'n robot. Ik heb een code gekregen maar die werkt niet

Een robot? Wat voor robot? Gaaf!
Aibo? Asimo? Sophia?

Geen idee. ik ben niet echt een techneut voorheen loste wijlen mijn man alles op maar die is er niet meer.
En ik ben ook niet zo piep meer.

Wees even duidelijk wat je precies bedoelt. Als je op die namen Googled snap je mijn sarcasme. ;)

Sorry, maar ik heb de laptop voor mijn hobby verder snap ik er ook niets.

Wat bedoel je precies met 'robot'? Wees a.u.b. even duidelijk en concreet.

Nou Aar, zo moeilijk is dat toch niet, een chat-robot....

als ik via microsoft hulp krijg dan vraagt ze waar het voor is persoonlijk of zakelijk. Ik zeg dan persoonlijk en dat kan alleen online. Maar als ik dan via mijn andere adres doe dan kan dat niet. Want dat ging via mijn mobiel en gaat gewoon niet. Sorry, maar ik ben 79 jaar en snap gewoon niet alles over computers.

Misschien is het makkelijker om misschien in de buurt of familie te zoeken naar een technisch iemand, of 'student aan huis' om jou te helpen? Als je geen toegang hebt tot je account, dan zul je toch een hoop moeite moeten doen om Microsoft te overtuigen dat het account bij jouw hoort. Het mailadres is niet meer te verifiëren.

Ik dat ik maar naar de computer winkel ga, die kunnen mij misschien helpen.
In ieder geval bedankt voor de moeite. Helaas heb ik geen familie die mij kan helpen. Mijn buren zijn ook allemaal oude mensen die vinden het al raar dat ik zo wie zo nog met een computer werk.
Fijne avond verder.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Iemand aan huis lijkt me makkelijker, gezien het geen probleem met je computer is.
Maar anyway, veel succes!

Met "aanmelden". bedoelt u daar mee aanmelden bij Windows om de pc te kunnen gebruiken?

Er zit een Windows login op gekoppeld aan een account dat bekend is bij Microsoft.

Opnieuw toegang krijgen tot dit account is een drama. Geloof me, ben voor een klant al meer dan 4 maanden bezig met Microsoft. Dit is inclusief juridische bijstand.

Beste optie is dus om iemand een nieuw account te laten toevoegen. Een computerwinkel, student aan huis, of iets dergelijks zou je daar mee moeten kunnen helpen.

Met "aanmelden". bedoelt u daar mee aanmelden bij Windows om de pc te kunnen gebruiken?

Ja, het is voor windows, ik dacht dat het ook microsoft was. Want bij mijn weten heb ik er nooit microsoft op gehad.(tenminste niet dat ik weet) de laptop is 10 jaar oud en ik heb altijd dat "nieuwe mail"programma weg geklikt. Sorry dat ik zo laat reageer maar had een drukke dag.

Ik vrees dat dit dan een mission impossible wordt. Lees ook maar wat RogerS (hierboven) zijn ervaring hiermee is. Bovendien zal een pc van 10 jaar oud niet echt veel meer doen. Het is echt de moeite niet waard.
Ik neem aan dat u de gegevens van de oude pc over wilt zetten naar uw eigen pc?
Als dat zo is laat dan iemand die er verstand van heeft de harde schijf uit de oude pc halen en die via een USB-adapter aan uw eigen pc koppelen en dan kan die persoon voor u alle gegevens overzetten.

Terug
Bovenaan Onderaan