Oud Pctje opknappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Berichten
1.017
Hallo mensen,

Ik ben ff bezig een oud pctje op te knappen. hij is eigenlijk best snel maar na 3 internet tabladen begint die echt sloom te worden.
De huidige specs staan in de bijlages.

Nu wil deze processor erin stoppen: klik

Ik wil er ook meer RAM in stoppen maar het huidige moederbord kan maar 512 mb hebben brondus heb ik dit: Klik en dan 2x Kingston 256mb ram(sdr). als het goedkoper is neem ik de pentium 4, 2.4ghz van dezelfde link.

Kan dit? Ik kan namelijk bijna niks vinden over de mobo:mad:

mvg,
Elija



i3zd46.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik een pentium 3 zie in het huidig systeem gaat de pentium 4 niet passen.
Dit is een ander socket.

P3 = 370
P4 is 478 & 775
 
Die andere processor die je aangaf gaat al niet lukken, dat is een P4 model, je bord kan maar een P3 bergen ...
 
welke problemen zal ik tegen komen als ik een ander moederbord erin zet?
 
welke problemen zal ik tegen komen als ik een ander moederbord erin zet?

Als je zelf hier aan wilt beginnen ben je beter af met een nieuw systeemkast voor een paar honderd euro.
Ten minste als je geen hoge eisen stelt.

Ander moederbord betekent ook : andere cpu, andere geheugen, andere voeding etc.
 
Ik ben het eens met Jackall, heb zelf ook al es een moederbord vervangen, maar had veel beter een andere pc kunnen aanschaffen.
Je zou een upgradesetje kunnen overwegen met een nieuwe kast, harde schijf en een dvdwiter,
dan heb je weer een vlotte pc in vergelijking met je oude ..
 
OK, alvast bedankt voor de reacties.

en als ik er meer RAM in stop? dan wordt het toch ook al sneller. want eigenlijk is die al snel maar na teveel taken houd die het niet meer vol.

Ik kan trouwens wel aannemen dat een p4 sneller is dan een p3 hea?
 
Laatst bewerkt:
OK, alvast bedankt voor de reacties.

en als ik er meer RAM in stop? dan wordt het toch ook al sneller. want eigenlijk is die al snel maar na teveel taken houd die het niet meer vol.

Ik kan trouwens wel aannemen dat een p4 sneller is dan een p3 hea?

Dat klopt idd, slechts enkel je geheugen vergroten levert wel iets winst op, maar zal je niets van merken met je huidige systeem.
Systeemsnelheid is van meerdere factoren afhankelijk.

Je bent in ieder geval altijd beter af als je overweegt om een recentere systeem aan te schaffen.
 
ok, dan zet ik er gewoon wat meer ram in. SDR toch. Ik kan vandaag al 2x256mb op halen.
zal dit merkbaar zijn?

en als ik de kaartjes erin heb gezet, moet ik dan ook iets installeren ofzo?

want mijn voornaamste probleem is dat hij het zonder youtube goed doet, maar als ik een muziekje van youtube opstart wordt hij zo traag en lagged het liedje. is dit dan verholpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je laatste bericht verwijderd. Het is niet toegestaan om je vraag na een half uur omhoog te schoppen.
 
Ow, mijn excuses.
dat wist ik niet.

Als deze reactie mijn vraag weer omhoog schopt dan kunt u het verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan