Oud programma werkt niet meer in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
IK heb een oud programma dat in windows 10 niet meer werkt. Het icoontje staat nog steeds op de desktop. Ik kan helaas niet meer met de maker in contact treden. In Windows 7 werkte het nog wel, maar ook het in compatabilieits mode draaien lukt niet. Zijn er nog andere mogelijkheden om dit programma te laten denken dat het in windows 7 draait, bv een windows 7 emulator.

Je kunt een virtuele windows installatie maken, indien je processor dit ondersteund.

Hoe doe ik dat dan. En waar kan ik vinden of mijn processor dit ondersteunt

download virtualbox op https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

maak een nieuw systeem aan en je kunt vervolgens daar elk besturingssysteem in zetten dat je wil (linux /windows/etc)

in je bios moet je de "virtual extensions" van je CPU mogelijk aanzetten. bij inter processoren is dat: VT-x

Laat ook eens weten om wat voor een programma dat gaat en hoe het heet. Krijg je een foutmelding als je dat programma start? Wellicht dat er een eenvoudiger oplossing is.

Wel de exe in die compatibiliteits modus gezet?

Deïnstalleren en opnieuw installeren in compatibiliteitsmodus werkt vaak wel.

Dat heb ik inmiddels allemaal geprobeerd maar niets helpt

Laat ook eens weten om wat voor een programma dat gaat en hoe het heet. Krijg je een foutmelding als je dat programma start? Wellicht dat er een eenvoudiger oplossing is.

Wat zijn de antwoorden?
Roepen dat iets niet werkt werkt ook niet....

Het werkt gewoon niet, geen meldingen of iets dergelijks.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan