Oud Spel - 11th Hour

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hoi,

ik heb nu Windows XP (al een tijdje eigelijk) en ik dacht er ineens aan dat ik 'The 11th Hour' nog in mijn kast had liggen. Alleen weet ik ook dat ik voor geen mogelijkheid dat spel aan de praat krijg, het is een vrij oud spel, maar je weet maar nooit. Weet iemand of ik het spel met een trucje ofzo aan de praat kan krijgen?

win95 compatible instellen in xp,rechts klik op het start bestand of link en dan win95 compatibiliteits modus aan zetten.

En? Werkt het?

Daar ben ik nu ook al jaren benieuwd naar..
Ik kreeg het onder '98 al niet aan de praat.
Het was een onderdeel van een box met Doom/Quake/7th Guest & 11th Hour.
Alles werkt behalve 11th Hour.

Volgens mij werkt dat van die 95 compatibiliteitsmodus niet, heb ik ook geprobeerd.
Maar ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, Systemizer!

Re: En? Werkt het?

Geplaatst door FataMorgana
Daar ben ik nu ook al jaren benieuwd naar..
Ik kreeg het onder '98 al niet aan de praat.
Het was een onderdeel van een box met Doom/Quake/7th Guest & 11th Hour.
Alles werkt behalve 11th Hour.

Volgens mij werkt dat van die 95 compatibiliteitsmodus niet, heb ik ook geprobeerd.
Maar ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, Systemizer!

Ik heb wat gevonden! http://cheatz.spieletips.de/cgi-bin...i-bin/dlp.cgi?lang=eng&sys=pc&file=11hwin.zip

Hij werkt bij mij. Alleen ik heb hem nog niet helemaal uitgetest. Probeer het eens. Als er wat mis mee is, post het dan hier even.

Het spel is al best oud, maar ik vind dat het toch nog wel een grafisch hoogstandje is hoor. De sfeer zit er goed in. Ook al was er niks 3D in het spel. Het waren pre-rendered filmpjes maar goed.

Weet je trouwens hoe je de laatste puzzel op moet lossen? In het poppenhuis met de steentjes. Blarg ik kom er niet uit en ik word gek van Staufs gelach.

Jammer dat Trylobyte failliet is gegaan. Anders konden we genieten van the 7th Guest deel 3: The collector...
Er is nog wel een filmpje van over...

www.thecollectorgame.com

vind je de acting trouwens niet wat aan de gare kant?

Het werkt, maar...

Na jaren... Start ie op!
Maar in het begin gaat het al fout.
Ik ben bij die tafel waar een soort schaakstukken op staan (3 stuks), zit een spel achter neem ik aan: klik als hersensymbool verschijnt en.... spel knalt eruit!
Het leek zo veelbelovend.
Hoewel het er net zo uitziet als The 7th Guest.
Ik neem aan dat hier veel meer uurtjes mee te vullen zijn, als het werkt...

Idee?

Heb je alle bestanden overschreven? ja? Probeer het spel eens opnieuw te installeren (dat gaat snel met zo'n spel) en pak alleen de v32win.exe uit. Misschien is de herschreven DLL instabiel...

Geplaatst door Systemizer X100
Heb je alle bestanden overschreven? ja? Probeer het spel eens opnieuw te installeren (dat gaat snel met zo'n spel) en pak alleen de v32win.exe uit. Misschien is de herschreven DLL instabiel...

En zo niet, doe dat dan eens. Misschien werkt het

Heb het geprobeerd opnieuw te installeren maar zonder dll doet ie het niet... Bij mijn pakket zit dit er niet bij. Ik moet dus de dll vanuit die zip-file gebruiken anders start ie helemaal niet op.
Maar het blijft dus eruit knallen zodra ik een spel wil gaan doen.

Weet iemand anders dit misschien?

Hmm interessant artikel! Maareh bij mij werkte die opeens wel :confused:... (voor dit artikel dus)

Maar probeer jij het eens. Misschien kun je het nu eindelijk spelen.

Ik raad het programma Turbo echt aan. Dat is dus het programmaatje dat ook in dat artikel wordt aanbevolen. Hier is een download link.

http://www.geocities.com/kulhain/turbo.zip

Dit programma downgrade je snelheid van de pc bij de programma's die je opstart. Heel handig bij 11th Hour. Zonder dit programma zullen op veel systemen (onder andere die van mij) de meeste animatie's veel te snel gaan. Ik heb het getest op 50% van mijn processorkracht, en ik zie al vooruitgang. Het artikel zegt dat je 23% moet hebben dus dat ga ik ook even proberen.

Ik hoop dat dit artikel je kan helpen

Helaas, valt er ook weer uit bij starten puzzel...:confused:

Heb je Windows XP? Heb je geprobeerd de compatibality modus op Windows NT 4.0 met SP5 te zetten? Volg alle instructies op die site. misschien helpt het...

Opgelost, het werkt!

Eureka!
Het werkt!
Nu weet ik even niet welke oplossing de goede was want na je laatste tips heb ik:
- turbo gedraaid
- NT compatibiliteitsmodus aangezet

Eerlijk gezegd denk ik dat het de laatste is...
De v32win.exe file was ontwikkeld VOOR het XP-tijdperk, dus voor Win98 en NT.

Ik heb nog geen puzzel opgelost en denk dat ik daar wel jaren over zal doen maar nu werkt het tenminste! :thumb:

Re: Opgelost, het werkt!

Eureka!
Het werkt!
Nu weet ik even niet welke oplossing de goede was want na je laatste tips heb ik:
- turbo gedraaid
- NT compatibiliteitsmodus aangezet

Eerlijk gezegd denk ik dat het de laatste is...
De v32win.exe file was ontwikkeld VOOR het XP-tijdperk, dus voor Win98 en NT.

Ik heb nog geen puzzel opgelost en denk dat ik daar wel jaren over zal doen maar nu werkt het tenminste! :thumb:

Mooi dat het werkt! :thumb:
Ik denk ook dat het door de NT compatibiliteit setting komt.
Nou veel puzzel plezier :D. Turbo niet te laag zetten hoor, dat is niet goed voor je pc prestaties. Dan wordt het allemaal net iets te langzaam.

Nu die 2 andere Hugo spelletjes nog.:D

He en bedankt voor die site! Nu kan ik misschien al mijn oude games weer uit te kast pakken, zoals Gabriel Knight II, 7th guest en nog wat anderen :D

Oh geweldig. De DirectX player voor de 7th guest is vastgelopen. Ik kreeg m wel afgesloten maar nu hoor ik The Fat Man op de achtergrond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan