Oud spelletje starten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindsy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
Hallo!

Vraagje:

Ik heb een oud computerspelletje dat ik graag weer zou spelen. Het spelletje is geïnstalleerd, maar het start niet op :(

Het gaat om een spelletje dat onder Windows 95 (of 98) wel draaide, maar nu heb ik XP en doet hij het niet meer...

Kan ik iets downloaden of doen om er toch voor te zorgen dat ik het spelletje kan starten???

Alvast bedankt!

Lindsy

m.overkamp zei:
Heb je dit al geprobeerd ?

Klik met je rechtermuisknop op de pictogram
ga naar eigenschappen, klik op tabblad compatiliteit
ga hier naar compatiliteitsmodus
vul hier in het schuifbalkje de windows 98 in.

Je kunt het proberen met de compatibiliteitsmodus. Xp voert programma's dan uit alsof ze onder 95/98/2000/Nt draaien. Eventueel kun je ze ook in de compatibiliteitsmodus installeren.

Het programma icon rechtsklikken, eigenschappen kiezen dan het tabblad compatibiliteit nemen en 95 of 98 kiezen. In Xp help is er ook uitleg over te vinden.

Vr.Gr. Egel.

Zoals Geeske al zei dus :), maar het is wel compatibiliteit. ;)

Laatst bewerkt:
Wow... ik wist niet dat er zo'n simpele oplossing voor bestond... ook weer geleerd!
Hij doet het perfect!!! Hij reageert ook lekker snel (die Windows 95 was dat natuurlijk niet haha)

Alleen heb ik nu wat probleempjes met het geluid... telkens als ik op een toets druk begint de muziek opnieuw óf gaat het ergens anders verder...

Kan ik dat ook nog ergens aanpassen???

Bedankt voor de snelle reacties!!!

:thumb:

nog beter is om de setup van het spel in de juiste compatibiliteitsmodus op te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan