oud toestel, welke provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Misschien een rare vraag, maar ik heb van een kennis een "antiek" gsm toestel gekregen. Zeker een jaar of 6 oud. Maar het ding is nog in nieuwstaat en zelfs de accu doet het nog redelijk. Het jammere is dat er een simlock op zit. Normaal gesproken geef je (na een jaar) een belletje naar de provider en vraagt naar de unlock-code. Maar helaas weet niemand meer waar het toestel ooit vandaan is gekomen. Hoe kan ik nu te weten komen bij welke provider het toestel ooit is aangeschaft, zodat ik die kan bellen en hopen dat ze het oude imei bestand nog hebben:)
Gr. Erik.

:) Geen idee maar bijvoorbeeld hier in Rotterdam op de markt staat er vaak zo'n mannetje ;) achter zo'n batterijen kraam en goedkope electronica troep die voor een paar euries de simlock eraf kan halen :D

Maar daarnaast heb je vast het probleem dat die telefoon niet de huidige sim kaarten ondersteunt, zoiets heb ik ook ooit met een oud telefoontje gehad :confused:

Wat voor een merk/type toestel is het?
En wat is het IMEI nummer? ( *#06# )

Mvg Patrick

Er gaat zelfs nog een grote kaart in. Ik heb ondertussen gesnuffeld op internet of ik er achter kon komen welke imei serie bij welke provider hoort, maar dat is niet gelukt. Zo'n lijst zal vast niet openbaar zijn. Hopelijk heeft iemand nog een idee.
Het gaat om een nokia nhe-4ax (ja,ja!) met imei 350146201075824

Zorg dat er geen sim-kaart in zit, en zet je toestel aan.

Druk de volgende code in, en druk op Send

#pw+2149345621+1#

verklaring: 1x *=*
2x *=+
3x*=p
4x*=w
Dus je krijgt dan #*********2149345621**1#

Mvg Patrick

ps: Ervan uitgaand dat KPN de provider was.

Toen had je geloof ik nog alleen KPN en Libertel.

Laatst bewerkt:
Als je het telefoonnummer van dat ding weet kun je bij de OPTA uitvinden welke provider dat nummer in beheer heeft ;)

Geplaatst door Palmpje
Als je het telefoonnummer van dat ding weet kun je bij de OPTA uitvinden welke provider dat nummer in beheer heeft ;)

Aangezien het toestel 6 jaar oud is zal waarschijnlijk KPN of Libertel de provider zijn.

Dus blijven er 2 unlock codes over. :D :D

Mvg Patrick

patrickt, de code heeft helaas niet geholpen. ik krijg "code error" te zien in het scherm. maar ik zal vodafone(opvolger libertel) en kpn eens bellen en vragen of ze een andere code hebben. nu maar hopen dat ik het toestel zal kunnen gebruiken. allemaal bedankt voor de tips! gr. erik.

HELLEP... ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Sony Ericsson gekregen van iemand die hem nooit gebruikte (of maar heel even) omdat de knopjes te klein waren (W880i) deze wil ik nu simlock-vrij laten maken, maar hoe kom ik erachter welke provider hij eerst had, want dat wist hij niet meer...dat was namelijk een jaar geleden.

Iemand enig idee? Ik heb wel de imei code (35464901-033962-6-25) natuurlijk. maar waar voer ik die in om te zien bij welke provider hij was aangesloten?

HELLEP... ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Sony Ericsson gekregen van iemand die hem nooit gebruikte (of maar heel even) omdat de knopjes te klein waren (W880i) deze wil ik nu simlock-vrij laten maken, maar hoe kom ik erachter welke provider hij eerst had, want dat wist hij niet meer...dat was namelijk een jaar geleden.

Iemand enig idee? Ik heb wel de imei code (35464901-033962-6-25) natuurlijk. maar waar voer ik die in om te zien bij welke provider hij was aangesloten?

Je reageert op een topic uit 2004.
Beter maak je eventjes een nieuw topic aan, zodat de kans van slagen op een antwoord vele malen groter is.

Sorry op andere fora moet dat juist... eerst zoeken en dan pas een nieuw topc aanmaken. Maar ik ga het meteen even doen! Thanx

Sorry op andere fora moet dat juist... eerst zoeken en dan pas een nieuw topc aanmaken. Maar ik ga het meteen even doen! Thanx

Je moet idd zoeken of je nergens een antwoord vind op je probleem. Maar zoals je ziet is dit probleem ook niet opgelost, of niet aangegeven.

En gezien het feit dat het topic al 4 jr oud is, kan je beter een nieuw topic maken.

Met dit probleem zit ik nu ook!

Hoe kan je nu te weten zien te komen van welke provider de telefoon is?
Ik heb de telefoon van me oom gekregen en hij had hem in z'n bus gevonden maar we weten niet welke provider deze telefoon bezit.
Kan iemand mij misschien mee helpen?
de telefoon is een samsung SGH-U700

december 2004 staat er als start post van dit topic.
Maak even een nieuwe vraag.
Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan