oude A-open Hightower

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiremo

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Hallo peoples,
nieuw op het forum, niet nieuw voor de computer wereld. Ik heb in mijn jeugd een kast van a-open een keer voorzien van een soltek mainboard met een geforce kaart en 512 ddr ram. Ik geloof dat die computer ongeveer 6 a 7 jaar oud is.
Nou is mijn laptop ook al weer vier jaar oud en heb ik een nieuwe pc nodig. Ik doe voor mijn studie wel veel aan grafische beeldbewerking maar om af toe ene keer een nacht door te trekken om te gamen vind ik ook niet erg :) . Ik had op all-mall voor ongeveer 400 euro een moederboard van gigabyte gevonden (had goede recensies over gelezen) met een am2+ processor en een ati radeon grafische kaart nog een geheugen module erbij van 1204 ddr2 Ram.
Ik ben al even uit de roulatie en weet eigenlijk helemaal niet meer of dit allemaal wel gaat lukken. Kan ik bijvoorbeeld een ddr-2 ram geheugen module op een moederboard met ddr3- ram geheugen type gebruiken ? En heeft de voeding nog wel genoeg vermogen om voor die nieuwe hardware. Is mijn harde schijf nog wel snel genoeg voor zo'n nieuwe hardware setting?
Of beter gezegd mijn vraag is eigenlijk ik wil het zelf in elkaar zetten omdat ik dan goedkoper uit ben (ben namelijk een arme student) maar is dit te doen? Processor op het moederboard zetten kan ik dat zelf doen met een beetje koelpasta of moet ik dat laten doen?
Had wel gezocht op deze site naar handleidingen hiervoor maar niet gevonden.
graag jullie mening
groeten

Laatst bewerkt:
over welke spullen hebben we het?
Dit is een beetje teveel gissen en daar heb ik niet zo'n zin in...

sorry vergeef me mijn onduidelijkheid na wat meer zoeken het succesvol reparen van mijn laptop (processorfan was vastgelopen door stofvlokken) Hier wat meer details over de oude en nieuwe kit

Hmm de oude setup van mijn computer is:
-soltek via KT400+VT8235 (DDR 400)
-AMd atlhon 2400 ghz processor
-Geforce 4 Ti-4200 (DDR 128 mb)
-Twee geheugen modules van 265 DDR Ram
-Voeding 350 Watt output.
-Maxtor 60 Gig harde schijf

Als nieuwe setup dacht ik aan:

- AMD phenom II X3 720 2800 MHz AM3 socket
- Gigabyte moederboard AMD Phenom ATX Socket AM2+ FSB5200 DDR2
- MSI R4850-2D1G-OC grafische kaart (1204 Mb grafisch geheugen, GDDR 3 Ram, 1986 MHz)
- Kingston geheugen module van 2048 DDR2-ram
- Seagate Barracuda 7200.12 SATA 250GB.

Een aantal dingen: gigabyte heeft mijn voorkeur vanwege goede recensies en lange duurbaarheid, kwaliteit prijs verhouding, maar niet te vinden met een DDR3 geheugen type? Ook de socket set op het moederboard zijn er niet anders dan socket am2+ ? Grafische kaart wil ik wat sterkere hebben dus gekozen voor eentje met een DDR3 type maar heeft natuurlijk geen nut op een moederboard met DDR2. Voor nieuwe windows moet je haast wel barracuda schijf hebben? Al met al realiseer ik me dat na dit onderzoek een rare setup is. Ik ga nog ff verder zoeken maar voel je vrij om advies te geven :)
thnx

Moederboarden met een am3 socket zijn er nog niet veel? Althans niet voor een lage prijs. IK ben nou aan het orienteren op een am2+ processor met een gigabyte moederboard en een sapphire HD 4850 1GB GDDR3 PCI-e. Vroeg me alleen af op het moederboard wat ik wil zit alleen een DDR2 geheugen type. Betekent dit dat ik een te snelle grafische kaart op een te sloom moederboard? Ik neem trouwens ook aan dat PCI-e sneller is dan AGP?

Nieuwe Setup met wat redelijke tjap erin, DDR3 en AM3 socket set.

Moederboard: Asus M4A78T-E
Proccesor: AMD Phenom X3 710
Videokaart: Sapphire ATi HD 4830 1GB GDDR3
Geheugen: 2x Kinstong Valueram DDR3 2GB 1066Mhz
Hardeschijf: Seagate Barracuda ES.2 Harddrive 500 GB met SAS aansluiting
Maar volgens mij zit er geen SAS aansluiting op dit moederboard dus moet ik mijn harde schijf nog aanpassen. Iemand enig idee of dit compatible is?

sorry, ik mis ook wel eens wat...

Echt veel voordeel heeft een am3-moederbord en ddr3geheugen niet. En gezien je oude systeem ben je ook niet iemand die geregeld zijn systeem gaat upgraden. Anders zou dat nog een voordeel zijn.

Je kan beter voor het goedkopere ddr2 kiezen, zodat je wat emer aan de videokaart kan besteden. Het belangrijkste om te gamen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan