Oude CD-roms

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hey beste mensen,
Ik kreeg een stel oude CD-roms van een kennis. Sommigen waren voor DOS, anderen voor Windows 95. Nu probeer ik programma's die er op staan naar mijn HDD te kopieren, maar er zit een beveiliging op. Ik weet dat er vroeger programmaatjes waren die de beveiliging op konden heffen. Weet of heeft iemand nog zo'n programma'tje. En/of waar kan ik eventueel zo iets downloaden? Ennuh oh ja, die programmaatjes zijn oude Dos- spelletjes.
Alvast erg bedankt voor het antwoord.

Gertini:thumb:

Een beveiliging op Dos en Windows 95 dingen??? Hmmm, ik dacht dat men in die tijd nog niet zo beveiligend was?

Voor de goede orde, de CD-roms zijn beveiligd. Er was/is een programmaatje dat die beveiliging opheft. Weet alleen niet meer hoe het heette en of het nog ergens te krijgen of te downloaden is. De CD's zijn uit rond 1995.

Voor de goede orde, de CD-roms zijn beveiligd. Er was/is een programmaatje dat die beveiliging opheft. Weet alleen niet meer hoe het heette en of het nog ergens te krijgen of te downloaden is. De CD's zijn uit rond 1995.

Daar was/is een Unlocker progje voor ,maar vraag me niet waar.

Dat is alweer zo lang geleden:confused:

:cool:
Er waren vroeger inderdaad programmatjes om Shareware CD's met beveiligde inhoud toegankelijk te maken. Het kan gaan om cracks die voor bepaalde CD's werken of om hulpmiddeltjes die de beveiliging van meerdere CDRoms pretenderen te omzeilen. Dat laatste heb ik ooit geprobeerd en het werkte niet. Zo ben ik op het smalle maar rechte pad gebleven. Jou vraag heeft dus eigenlijk niet zoveel zin. We weten niet precies waar het over gaat. Je had man en paard moeten noemen. Cracks zijn vanwege het toegankelijke karakter van deze site verder ook beter op een andere plek te zoeken. Het is eigenlijk een verschillende hobby. Dat het niet leuk of nuttig zou zijn hoor je mij echter niet zeggen.

Sinds het Internet, eind vorige eeuw, verdwenen de beveiligde shareware CDRoms die jij bedoeld. Het zou eigenlijk geen probleem meer moeten wezen om wat je wilt hebben ergens anders te vinden of te vragen. Mogelijk kun je wel lezen over welke programma's je de beschikking zou moeten hebben. Met alle plezier kan ik je wat interessante DOS of Windows programma's uit die tijd via e-mail toesturen als ik maar weet hoe of waarnaartoe. Of vraag het aan bekenden van je. Dan hoef je niet te zoeken in al die bagger en kun je de CD's tussen de spaken van je fiets steken.

.

Zijn het archieven waar je niet in kunt of EXE-bestanden die zich niet willen verplaatsen? Is het een zelf-samengestelde CD of een CD uit de winkel?

Iets zegt me een DOS-programma op een CD-ROM een contradictio in terminis is. Het is zoals vragen met welk soort wagen Caesar reed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan