Oude comp.loopt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

marigeer

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2005
Goedendag,

Ik heb een oude Pc desktop van HP, 256MB wel pentium4, met besturingssysteem XP, heeft eerst millenium op gezeten, maar dat ding loopt zo traag dat ik erover denk om internet en alles wat erbij hoort ook mc affee eraf te halen, en ik houd hem dan nog voor te scannen en te printen en mischien voor games als dat nog gaat, maar nu komt mijn vraag hoe haal ik dat allemaal weg, en wat kan ik allemaal weghalen, ik hoop dat iemand mij kan helpen daarmee, ik werk nu alleen nog maar op internet via mijn Lappie,

Groetjes
en hopelijk tot hoors van iemand

Mac Afee is inderdaad veel te zwaar en 256 MB voor XP is ook niet best.
Waarom zet je er niet wat geheugen bij? Dat ga je zeker merken !
In plaats van Mac Afee zou je dan bijvoorbeeld AVG of AVAST erop kunnen zetten, die vragen veel minder.
Via het configuratiescherm en dan software kan je overbodige software verwijderen als je dat zou willen.
Gamen op zo'n ding kan je wel vergeten !

Laatst bewerkt:
@ Raymond,

Avast is ook nog te zwaar (volledig dan) met de services. Geloof mij.. ik heb er ervaring mee (tot ik er een 512 bankje in drukte)

Dus bij de installatie even de scanners die je niet nodig bent (email scanner als je outlook niet gebruikt) niet installeren. Mischien dat je pc dan nog vooruit komt

Trage XP

@ Raymond,

Avast is ook nog te zwaar (volledig dan) met de services. Geloof mij.. ik heb er ervaring mee (tot ik er een 512 bankje in drukte)

Dus bij de installatie even de scanners die je niet nodig bent (email scanner als je outlook niet gebruikt) niet installeren. Mischien dat je pc dan nog vooruit komt

Hallo Raymond, (zo heet mijn zoon ook),
Zoals gezegd, is het een oude Pc en een geheugen erbij laten zetten is kostbaar, en is geen optie meer, kost iets van Driehonderd zoveel eurie en dan moet ik nog iemand zoeken die dat voor mij wil doen, dus daarom wil ik internet enzo eraf halen, kan jij mij vertellen hoe dat moet?
En wat ik het beste kan doen?

Groetjes

Internet eraf halen? Lees ik dit goed. Je wilt het internet van de computer af slopen? Nou dat zal niet zo bijzonder veel helpen.

Wel zou ik even dit doen:

Deze Computer -> Rechtermuisknop op de lokale schijf -> Eigenschappen -> Schijfopruiming

Daarna als die klaar is:

http://www.ccleaner.com -> even downloaden & installeren -> Even de Cookies verwijderen en je register opruimen

Trage XP

Internet eraf halen? Lees ik dit goed. Je wilt het internet van de computer af slopen? Nou dat zal niet zo bijzonder veel helpen.

Wel zou ik even dit doen:

Deze Computer -> Rechtermuisknop op de lokale schijf -> Eigenschappen -> Schijfopruiming

Daarna als die klaar is:

http://www.ccleaner.com -> even downloaden & installeren -> Even de Cookies verwijderen en je register opruimen

Dank je voor je raad, maar cc cleaner is engels, en verder is dit niet kosteloos, en ik blijf toch 256MB houden, is dit nog de moeite?

Groetjes

Ja hoor. Anders kijk je of er nog loze programma's in je software lijst staan die weg kunnen. En even in msconfig kijken wat je niet nodig bent bij opstarten en services.

Anders maak je een paar screenshot's en dan zeggen wij wel wat uit kan en niet.

CCleaner kan je ook in NL installeren. (keuze bij de installatie)

Even twee dingen.

1. Nieuw geheugen kost geen 300 euro maar hooguit twee of drie tientjes en erin zetten is een makkie! ( Heb pas 2048 MB gehaald voor nog geen 30 Euro )

2. CCLEANER is wel degelijk gratis en in het Nederlands !!

Waar jij deze twee vreemde zaken vandaan haalt weet ik niet.

Laatst bewerkt:
waarom installeer je windows xp niet gewoon opnieuw? dat is toch ook niet zo moeilijk..
belangrijke bestanden zet je op usb of als het niet past een dvd en anders is er altijd nog een externe harde schijf..

@ raymond
Nieuw geheugen kost idd geen 300 euro maar over het algemeen zijn oude moduletjes wel wat duurder. Ik heb voor een vriend een keer geprobeerd aan SD-RAM te komen (256mb) voor een paar rotcenten maar dat is niet te doen. Nu ga ik er wel vanuit dat marigeer wel gewoon geld heeft. verder ben ik het er wel helemaal mee eens dat de prestaties van de oude pc er flink op vooruit gaan als er wat werkgeheugen bij komt..
ik merkte er een hoop van toen ik van 1gig naar 2 ging laat staan toen ik van 2 naar 4 ging.. :) haha!

XP Traag

Even twee dingen.

1. Nieuw geheugen kost geen 300 euro maar hooguit twee of drie tientjes en erin zetten is een makkie! ( Heb pas 2048 MB gehaald voor nog geen 30 Euro )

2. CCLEANER is wel degelijk gratis en in het Nederlands !!

Waar jij deze twee vreemde zaken vandaan haalt weet ik niet.

Hallo Raymond,

Fijn dat je mij uitleg geeft over het geheugen en CC Cleaner, maar ik ben niet zo goed op dit gebied, doe wel mijn best om alles te begrijpen, maar zelf kan ik niet zo"n extra geheugen erin zetten laat staan dat ik weet wie dat verkoopt zo goedkoop, en als ik via Google cc cleaner laat zoeken kom ik alleen maar in de engelstalige versie en als ik deze instaleer dan zegt hij dat hij maar 7 registerfouten weg haalt en anders moet ik een volledige versie aanschaffen, of doe ik iets fout(zal wel)

Dus beste Raymond alle raad is welkom,

Gegroet

XP Traag

waarom installeer je windows xp niet gewoon opnieuw? dat is toch ook niet zo moeilijk..
belangrijke bestanden zet je op usb of als het niet past een dvd en anders is er altijd nog een externe harde schijf..

@ raymond
Nieuw geheugen kost idd geen 300 euro maar over het algemeen zijn oude moduletjes wel wat duurder. Ik heb voor een vriend een keer geprobeerd aan SD-RAM te komen (256mb) voor een paar rotcenten maar dat is niet te doen. Nu ga ik er wel vanuit dat marigeer wel gewoon geld heeft. verder ben ik het er wel helemaal mee eens dat de prestaties van de oude pc er flink op vooruit gaan als er wat werkgeheugen bij komt..
ik merkte er een hoop van toen ik van 1gig naar 2 ging laat staan toen ik van 2 naar 4 ging.. :) haha!

Bedankt voor je reageren op mijn vraag, en Xp is al eens opnieuw erin gezet, maar neemt niet weg dat hij toch maar draait op 256MB, dus kan dat steeds weer opnieuw laten doen, na enige tijd is hij weer traag.

Met vriendelijke groet

XP Traag

Ja hoor. Anders kijk je of er nog loze programma's in je software lijst staan die weg kunnen. En even in msconfig kijken wat je niet nodig bent bij opstarten en services.

Anders maak je een paar screenshot's en dan zeggen wij wel wat uit kan en niet.

Goedendag Probleempje,

Bedankt ook voor de reactie, ik ga dat via msconfig ook nog even doen,en als het gaat maak ik nog een screenshot, ik zit namelijk nu met de helpmij. via mijn laptop en die is sneller, het probleem zit in mijn desktop.

Met vriendelijke groet

En toch is het eenvoudig bijplaatsen van geheugen en goede en goedkope oplossing.
Weet je welk type pc het precies is?
Dan zoeken wij dat geheugen wel even op!

Moeten inderdaad weten wat voor PC het is dan zoeken we zo het juiste geheugen voor je.
Is het een "Merk PC" zoals HP of ACER of ga zo maar door? Zo ja, merk en type graag. Zo niet? Laat dat dan ook even weten en gaan we weer verder.

Volgens de startpost is het een HP pc...

En hier een linkje naar de download van gratis CCleaner:

CCleaner

Sorry, niet op gelet !
Alleen het type dan nog en we kunnen op zoek :thumb:

En nu nog het type?
Dan kunnen we het geheugen opzoeken voor je. Daar ging het om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan