Oude computer als server

Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
136
Hallo,

Ik heb nog een oude computer staan met windows 98 er op.

Ik zou deze graag inrichten als server.

Hoe zou ik dit best doen ?
Gewoon wamp installeren of ... ?


axel

P.S : er steekt een netwerkkaart in.... :D
 
Gooi er Linux op dan heb je gratis en legaal de nodige serversoft:thumb:, je kan naast je webserver ook bvb een SMB server (~windows bestanden server) opzetten zodat je bestanden centraal kan plaatsen (mp3, foto ect...)
Mits een beetje studiewerk niet echt moeilijk en goed beheerbaar.
als voorbeeld http://en.opensuse.org/Apache
Opensuse is gratis te downloaden en installeert eenvoudig.
Als je echt je handen vuil wil maken kijk dan op www.gentoo.org, hou er wel rekening mee dat je dan voor enkele dagen en nachten onderweg bent en helemaal niets voor leken is, maar het eindresultaat mag er zeker zijn :cool:
 
rererere

hallo,

bedankt voor de reactie !

Ik weet wel nietof dit mogelijk is met :

63mb ram
Pentium 2
8GB hd


?????


axel
 
Met Gentoo zeker wel omdat deze de source compileert op en volgens je hardware, 't is wel niet eenvoudig en echt niets voor beginners..
Met Suse maar dan zeker geen KDE of Gnome installeren (windowmanagers) eerder voor een "oudere" windowmanager kiezen zoals windowmaker of fvwm of zelfs zonder grafische schill en dus enkel in tekstmodus werken. Op zich een leuk projectje.:love:
 
rererererererererere

Hallo,

ik ben niet zo ervaren met linux, dus denk ik dat ik voor freenas ga, hier zit namelijk ook een webserver in.

nu is mijn vraag : Kan dit op deze pc ?

Op http://www.freenas.org vind ik niets....



axel
 
Hoi,

'k wil geen roet in't eten gooien maar die gast met horentjes op de freenas website doet mij sterk denken aan de mascote van freebsd (linux) de iso images zijn voor AMD of Intel wat mij weerom sterk laat denken aan Linux...

Hey give it a try, we weet niet wat je mist:p
 
rererere

mjah, maar bestaat er hier dan een handlijding ofzo voor ?


axel

P.S : ook een reden voor freenas te gebruiken : je hebt geen scherm nodig. Wat dit heb ik niet...
 
Laatst bewerkt:
rererererererererererere

ok, ik ga het eens proberen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan