martijn2891
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mrt 2005
Hoi,
Ik probeer op een oude computer een nieuwe harde schijf te plaatsen. Daarmee haal ik de oude schijf eruit. De oude schijf heb ik volledig geformateerd en word, als ik hem weer aansluit, herkend. Als ik de nieuwe schijf erin stop herkend hij deze niet. Ik heb via de BIOS een aantal aanpassingen gedaan. Bij BIOS heb ik het volgende ingevoerd nav de handleiding:
- Ik heb USER DEFINED gekozen
- Cylinders 1023
- Heads 16
- Sectors 63
- IDE Translation mode STANDARD CHS
na het volgen van de instructies herkend de computer helaas nog de schijf niet en als ik de installatie diskette erin stop geeft hij aan dat hij de schijf niet erkend als eigen product.
het gaat hier om de volgende hardeschijf:
Western Digital Hard Drive, EIDE Drivers 7200 RPM
Kan iemand mij misschien helpen?!
Dank je wel,
Martijn
Ik probeer op een oude computer een nieuwe harde schijf te plaatsen. Daarmee haal ik de oude schijf eruit. De oude schijf heb ik volledig geformateerd en word, als ik hem weer aansluit, herkend. Als ik de nieuwe schijf erin stop herkend hij deze niet. Ik heb via de BIOS een aantal aanpassingen gedaan. Bij BIOS heb ik het volgende ingevoerd nav de handleiding:
- Ik heb USER DEFINED gekozen
- Cylinders 1023
- Heads 16
- Sectors 63
- IDE Translation mode STANDARD CHS
na het volgen van de instructies herkend de computer helaas nog de schijf niet en als ik de installatie diskette erin stop geeft hij aan dat hij de schijf niet erkend als eigen product.
het gaat hier om de volgende hardeschijf:
Western Digital Hard Drive, EIDE Drivers 7200 RPM
Kan iemand mij misschien helpen?!
Dank je wel,
Martijn