oude computer nieuwe schijf...

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2891

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2005
Hoi,

Ik probeer op een oude computer een nieuwe harde schijf te plaatsen. Daarmee haal ik de oude schijf eruit. De oude schijf heb ik volledig geformateerd en word, als ik hem weer aansluit, herkend. Als ik de nieuwe schijf erin stop herkend hij deze niet. Ik heb via de BIOS een aantal aanpassingen gedaan. Bij BIOS heb ik het volgende ingevoerd nav de handleiding:
- Ik heb USER DEFINED gekozen
- Cylinders 1023
- Heads 16
- Sectors 63
- IDE Translation mode STANDARD CHS

na het volgen van de instructies herkend de computer helaas nog de schijf niet en als ik de installatie diskette erin stop geeft hij aan dat hij de schijf niet erkend als eigen product.

het gaat hier om de volgende hardeschijf:
Western Digital Hard Drive, EIDE Drivers 7200 RPM

Kan iemand mij misschien helpen?!

Dank je wel,

Martijn

WElk moederbord merk en type? Hoe groot is HD?
Zet in bios alle IDE eens op Auto en kijk dan nog eens.

de nieuwe schijf moet ook eerst geformateerd worden.
ga naar configuratiescherm,,systeembeheer,,computerbeheer,,schijfbeheer als het goed is zie je de nieuwe schijf daar wel en kun je hem daar eerst formateren.

Je bios zou je schijf in de auto-mode moeten herkennen, of ie nu wel of niet geformateerd is (windows herkent 'm pas als ie geformateerd is). Het kan zijn dat je bios de schijf niet trekt (in het geval van een oudere bios). In dat geval zou je kunnen proberen je bios te flashen. Maar ben hier heel voorzichtig mee. Zoek ff op het forum naar het flashen van bios voor wat uitleg en tips. Alvast veel succes.

Ik zou in elk geval beginnen met de IDE Translation mode eens op LBA (logical block) te zetten.

Als het dan nog niet werkt ga je naar Western Digital en haalt daar DataLifeGuard for Dos, dit is een bios overlay programma, waarmee je harddisken toch aan de praat krijgt ondanks dat de bios hem niet herkend.

http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&swid=23

Geplaatst door BANDIT123
WElk moederbord merk en type? Hoe groot is HD?
Zet in bios alle IDE eens op Auto en kijk dan nog eens.

Welke Type moederbord weet ik helaas niet. De HD heeft een grote van 20mb. En ik heb alle IDE al eens op AUTO gezet, helaas helpt dit niets

Geplaatst door MarcusR
de nieuwe schijf moet ook eerst geformateerd worden.
ga naar configuratiescherm,,systeembeheer,,computerbeheer,,schijfbeheer als het goed is zie je de nieuwe schijf daar wel en kun je hem daar eerst formateren.

Dit zal helaas niet gaan gezien dit de enige HD is en alles op de oude gewist is.

Geplaatst door maestro12
Ik zou in elk geval beginnen met de IDE Translation mode eens op LBA (logical block) te zetten.

Als het dan nog niet werkt ga je naar Western Digital en haalt daar DataLifeGuard for Dos, dit is een bios overlay programma, waarmee je harddisken toch aan de praat krijgt ondanks dat de bios hem niet herkend.

http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&swid=23

Hoe kan hem op LBA zetten? want die keuze kan ik nergens terug vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan