oude computer updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB1991

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Hallo

Ik zit met de vraag is het nog zin vol voor mijn pc te updaten .

Dit systeem heb ik nu .

• ASUS P5Q-e DDR2 Socket 775 Intel P45
  • INTEL Core 2 Quad Q8200 45NM 2.33 Socket 775
  • CORSAIR Twinx DDR2 4096MB PC8500 Dominator XMS2 EPP
  • (2X2048MB)
  • Radeon HD 5700 Series (welke weet ik niet )

deze update het ik in gedachten

Nog eens 4g ram in bij steken. (ik heb DDR 2 maar weet niet welke latje in mijn moederbord past :o)

Een ssd schijf (Intel 330 Series - 180GB) (ondersteund mijn moederbord dit nog)

Graficekaard Asus Geforce GTX660 DCII (ondersteund mijn moederbord dit nog)

mijn buget 500€ met de bedoeling dat deze pc 1-2 jaar kan meegaan .

Ja, die update is mogelijk aangezien jouw moederbord een PCI-e x16 aansluiting heeft en dat is backwards compatible wat betekent dat 3.0 ook op 2.0 past en je er in praktijk weinig van zult merken. Ook kan je nieuw DDR2 geheugen bijplaatsen. Voor de SSD zou ik wel een Crucial M4, Samsung 830 Serie of OCZ Vertex nemen, die zijn op het ogenblik goed en gewild. Let er wel op dat je er een met een SATA/300 aansluiting neemt, meer kan je moederbord niet aan.
Voeding zal misschien ook moeten worden aangepast, welke voeding heb je nu?

Maar voor €500 kan je wellicht ook een nieuwere computer kopen... ik zou zeker geen bedragen boven de €300 in deze computer meer steken, want dat is hij niet meer waard.

Laatst bewerkt:
bedank voor je snelle reactie
mijn voeding is een antec 650w
voor SSD zal ik OCZ Vertex 4 - 128GB nemen
past deze ram kaart ? http://azerty.nl/8-741-10179/kingston-valueram-geheugen-.html .
mijn bedoeling is voor nieuwe games op medium setting te kunnen spellen .

als dit niet gaat ben ik van plan een nieuwe pc te kopen waar ik max rond 1000 wil aan geven
Windows 7 heb ik zelf nog .
het doel is enkel gamen ' GTA V ' skyrim ' crysis 3 '

Laatst bewerkt:
Dringend advies: neem geen SSD van OCZ! Samsung, Crucial (M4) en Intel hebben prima SSD's omdat deze een betrouwbare firmware hebben, wat toch echt het belangrijkste is voor een SSD! Met slechte firmware's kan je er op wachten totdat je je data kwijt bent.

Je hebt trouwens nog niet verteld welke voeding je nu hebt, dat is namelijk wel belangrijk om na te gaan of die de nieuwe beoogde videokaart aan kan ;)

4 x DIMM, max. 16GB, DDR2 1200/1066/800/667MHz, non-ECC, un-buffered memory

ja, die ram past.

@K1pje, OCZ wordt hier vaak geadviseerd, heb nog niet gehoord dat daar problemen mee optreden door slechte firmware. Hier kan ik e.e.a vinden over de firmware van de OCZ: http://nl.hardware.info/reviews/2821/ocz-versnelt-vertex-4-met-firmware-14

@JB1991, je kan ook de Crucial M4 nemen, http://azerty.nl/8-1990-433238/crucial-m4-solid-state-drive.html, SATA is backwards compatible zag ik zojuist dus je kan die SATA 600 gewoon op je SATA 300 controller aansluiten. Je kan veel sneller geheugen nemen, tot 1066 Mhz wat je nu ook hebt. Voor de videokaart adviseer je dan een HD 7770, dat is een budget-kaart maar die kan wel aardig wat aan.

Als je een nieuwe computer van €1000 wilt nemen is er natuurlijk heel wat mogelijk, dan kan je zelf een compleet systeem in elkaar zetten. Als je nu windows 7 nog hebt met een Retail licentie die je ook op een nieuwe computer kan installeren, zoals je zei, is al helemaal mooi. Dan hoef je alleen de assemblage erbij te betalen of helemaal niet, als je het systeem zelf in elkaar zet.

bedankt voor de reacties
mijn voeding is een antec 650w

als ssd neem ik best een Crucial m4 - Solid state drive ? (http://azerty.nl/0-1990-433238/crucial-m4-.html)
is deze ram goed ? Kingston HyperX - Geheugen *2 (http://azerty.nl/0-745-72456/kingston-hyperx-.html)
videokaart : ASUS HD7770 (http://azerty.nl/0-3921-511021/asus-hd7770-dc-1gd5-v2-.html)

Ik kom nu 300€ uit met deze onderdelen .
als ik hier mee mijn pc update kan ik dan terug 1-2 jaar de nieuwe games spelen ?
ik stel deze vraag om dat ik met INTEL Core 2 Quad Q8200 deze heeft 2.33GHz is dit voldoende voor nieuwe games ?

@JB1991, ik denk dat de processor niet voldoende is voor de games van 1 of 2 jaar terug. De processor wordt bij de CPU benchmarks zelfs niet meer als high range aangeduid wat betekend dat hij sterk verouderd is en de nieuwste games absoluut niet meer aan kan. Bijna alle huidige processoren zijn high range. Maar probleem is dat als jij een nieuwe processor wilt je ook een nieuw moederbord zal moeten nemen en dan vervang je eigenlijk bijna alle belangrijke componenten in je pc. Je moederbord heeft socket 775 en de huidige processoren allemaal socket 1155.

Ik denk dat je beter kan nadenken over een nieuwe pc...

bedankt voor je snelle antwoord .
Ik wist niet da die processor zo veroudert was.
Dan zal ik maar voor een nieuwe pc gaan .

Ik heb wat rond gezocht naar onderdelen voor een game pc van +-1000€

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496883]=1&product[542677]=1&product[434465]=1

Ik ken niet veel van hardware en dit is de eerste keer dat ik een pc heb samen gesteld
een paar vragen

Is er een andere Graficekaard die beter is voor de zelfde prijs van een ander merk ?
ik heb nog wat rond gezocht en dacht aan deze : Sapphire HD7950 Boost

http://azerty.nl/8-3921-556835/sapphire-hd7950-boost.html

Is de voeding goed of overkill ?
Ik heb gelezen dat i7 niet zin vol is in een game pc is dat waar ?
Passen alle onderdelen op het moederbord ? en past moeder bord in deze kast ?
Moet ik nog Koelers bijkopen voor de kast die ik heb ? (ik ga niet overklokken)
Zijn er andere beteren samen stellingen?

Laatst bewerkt:
Is er een andere Graficekaard die beter is voor de zelfde prijs van een ander merk ?
Ik heb even een MSi GTX 660 erin gedaan, de GTX 660 Ti is wel een stuk beter maar deze MSi GTX 660 kaart heeft veel betere koeling dan de kaart die jij gekozen had. Goede koeling verbeterd prestaties ook.
Is de voeding goed of overkill ?
Voeding is een hele verstandige keuze want modulair! Bij een modulaire voeding kan je overbodige draden ontkoppelen, dit is beter voor je airflow en koeling.
Ik heb gelezen dat i7 niet zin vol is in een game pc is dat waar ?
Klopt, een i7 heeft hyperthreading en dat heb je bij gamen niet nodig.
Passen alle onderdelen op het moederbord ? en past moeder bord in deze kast ?
De kast ondersteund heel veel moederborden, ik heb nu een iets goedkoper moederbord uitgezocht die in ook de kast past.
Moet ik nog Koelers bijkopen voor de kast die ik heb ? (ik ga niet overklokken)
Ja aangezien twee fans wel erg weinig zijn. Je kan misschien beter een andere behuizing nemen die tenminste 4 120 mm fans heeft.
Zijn er andere beteren samen stellingen?
Dat kan ik niet één twee drie zeggen, dat zien we na verloop van het proces wel als andere leden van dit forum ook hun zienswijzen uiten en e.e.a wordt aangepast. We streven hier altijd naar de beste samenstelling voor de beste prijs.

Ik heb het in dit gewijzigd: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...554020]=1&product[507886]=1&product[496883]=1

heb je zoveel koeling nodig?
ik heb gewoon 1 kleine fan in me kast XD (het is wel een *** kast),
maar het moederbord van stormbreaker is idd beter, aangezien het goedkoper is en je toch niet gaat overklokken (ook ondersteund deze wel de ram snelheid)
verder heb je geen k-series nodig voor je processor als je niet gaat overklokken. (je kan het wel houden als je toch besluit ooit te overklokken).

Ik weet zelf niet welke kast ik best neem .
Ik had die genomen om dat ik die mooi vindt en goede feedback op de site stond .
Het nadeel vind ik wel dat die 98€ dit kost vind ik vrij veel voor een kast .
Welk kast zou jij me aan raden ?

Dringend advies: neem geen SSD van OCZ!
Ze zijn ferm verbeterd! Nu is alles bij hun homemade, controller en de schijf zelf. Ik heb nog niets gehoord van de problemen met hun nieuwe schijven. Vertex 4 en Vector series zijn erg goed, maar je moet dan ook betalen voor hun snelheid.

@TS
Ik heb het systeem wat aangepast. Een modulaire voeding zal je niet nodig hebben, de 500r heeft zeer goede cablemanagement. Ik ben meer voor een HD 7950 dan voor een GTX 660 ti. Vooral vanwege de goede prestaties en de enorme overclock headroom. Zo veel en duur geheugen heb je niet nodig!
KLIK

@ Subplayer: de vertex 4 heeft absoluut geen eigen controller, die is van Marvell. De vector heeft daarentegen wel een eigen controller, die van Indilix (overgenomen door OCZ). Tevens moet OCZ altijd het geheugen inkopen, dat produceren ze zelf niet.

Maar voor dezelfde prijs heb je een Samsung 840Pro, en dan zou ik wel weten welke ik zou kiezen (de 840 PRO is sneller en betrouwbaarder + helemaal homemade van alle onderdelen inclusief het geheugen).

Oeps, ik kan het mij nochtans herinneren dat ik een artikel niet te lang geleden heb gelezen over hun nieuwe SSD's :o.
Niet alles geloven wat op het internet staat dus :o.
De Samsung 840 pro series is wel stukken duurder. Minstens 20-30 euro voor de 128 GB versie.

@ Subplayer: de vertex 4 heeft absoluut geen eigen controller, die is van Marvell. De vector heeft daarentegen wel een eigen controller, die van Indilix (overgenomen door OCZ). Tevens moet OCZ altijd het geheugen inkopen, dat produceren ze zelf niet.

Maar voor dezelfde prijs heb je een Samsung 840Pro, en dan zou ik wel weten welke ik zou kiezen (de 840 PRO is sneller en betrouwbaarder + helemaal homemade van alle onderdelen inclusief het geheugen).

heb helaas dit zelf ook moeten ondervinden ik had gehoopt dat er een indilinx controller in zat blijkt het dat er een rotte marvell controller in zit
ze maken alleen gebruik van indilinx firmware wat het zooitje niet beter doet draaien
zodra de SSD 50% vol zit word de ssd een heel stuk trager bijna de helft trager

Foutje :o
Toevallig kom ik net deze review tegen, van vandaag of gisteren.
KLIK

Laatst bewerkt:
Neen dat is een zeer goede cpu cooler.
Deze SSD is ook zeer goed, hij heeft wel wat nood aan naambekendheid. Maar de 840 Pro series is sneller dan wat je zal gebruiken/merken.
Een crucial m4 is 30-40 euro goedkoper (128 GB), maar hij is betrouwbaar en ook redelijk snel. De 840 pro series is echt overkill.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan