Oude datum in nieuwe datum wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Heb weer eens een uitdaging, ik probeer uit een text bestandje de datum uit te lezen en deze dan te vervangen door de nieuwe datum.
Het uitlezen gaat goed maar het wijzigen wil niet lukken.
Ik probeer het met dit script.

Code:
<form action="" method="post">
<script>
function myFunction() {
document.getElementById("olddate").value = document.getElementById("newdate").value;
}
</script>
<button onclick="myFunction()">Wijzig</button>
<?php
$newdate = date("d.m.Y");
$regels = file( 'info.txt' );?>
<input type="text" id="olddate" size="8"  value="<?php echo trim($regels[7]);?>"><br>
<input type="text" id="newdate" size="8"  value="<?php echo $newdate;?>"><br>
</form>
Hiermee word de datum voor een fractie van een seconde gewijzigd en springt dan weer terug naar de oude datum.
Hoe kan ik het zo maken dat ik de datum van regel 8 uit het text bestandje kan wijzigen naar de nieuwe datum door middel van een button.

Ps. dit is een van de manieren die ik heb geprobeerd.

Graag jullie hulp.

script wat je laat zien zal op de server een info.txt betand ophalen. zal 2 input velden neerzetten en daar de datum uit info en datum van nu bij zetten
dan wordt het bestand naar de browser gestuurt en daar zal de javascript de oude datum overschrijven met de datum van het nieuwe datum veld.
Ziet er niet uit als oud dat naar oud springt?
zo wie zo zal deze pagina niets in het info.txt bestand veranderen dus elke keer als je refresh drukt dan zal er weer de 2 datums staan zoals de eerste keer.
Wil je in het bestand de datum veranderen dan doe je dit niet via javascript.
of je moet je php meteen de datum laten aanpassen of als je wil dat de gebruiker dit moment kiest(lees button) dan zul je de informatie in beeld moeten brengen.
Als de gebruiker de button klikt. (<a href...) dan zal dit naar een andere php moeten wijzen die de wijziging uitvoert.
in deze 2e php moet dus info.txt niet alleen worden geopend maar ook worden aangepast.

Klepel mss zoek, maar klok klinkt ook raar.........

Dank je voor de bevestiging, maar hiermee is mee probleem niet uit de wereld.

Heb nu een stukje script gemaakt, jawel zelf.

Deze zet de nieuwe datum in de text file maar niet op de juiste plek maar gooit het op de eerste regel of op de laatste ligt er aan hoe de schrijf/lees functie staat.

Heeft iemand een oplossing hiervoor en die dan met mij wil delen.
Alvast bedankt voor het mee denken.

PHP:
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);
$newdate = date("d.m.Y");
$file = "info.txt";
$fopen = fopen($file, "r");
$invoegen = "$fopen[7] $newdate";
fwrite($fopen, $invoegen);
fclose($fopen);
echo "$invoegen";
echo "$newdate"
?>

Het is niet mogelijk om een bestand halverwege aan te passen. Wat je in zo'n geval moet doen is het hele bestand inlezen in een variabele. Dan pas je de tekst in die variabele op de juiste plek aan en schrijf je de inhoud van die variabele weer naar het bestand.

Dit werkt nu bij mij.
PHP:
<?php
$wdate= date("d.m.Y");
$file = "newdate.txt";
$invoegen = $wdate;
$fopen = fopen($file, "w");
fwrite($fopen, $invoegen);
fclose($fopen);
header('location:test.php')
?>

Allemaal bedankt voor het mee denken.:thumb: