Oude email adressen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
175
Ik heb in de loop der tijd behoorlijk wat email adressen in Outlook staan.
Een aantal daarvan zijn niet bruikbaar meer en zou ik graag willen verwijderen omdat deze telkens weer opkomen als ik een email adres invul .
Ik kan de desbetreffende adressen niet vinden in de lijsten met contact personen die ik heb maar wil ze wel verwijderen.
Heeft iemand een idee hoe dat moet.

Alvast bedankt. :eek:
 
Maar ik weet zeker dat je ze wel vindt onder 'Extra' en dan 'Adresboek' dáár 1x op de DEL toets drukken op de bewuste contactpersoon en hij is fietsen.
 
Maar ik weet zeker dat je ze wel vindt onder 'Extra' en dan 'Adresboek' dáár 1x op de DEL toets drukken op de bewuste contactpersoon en hij is fietsen.

Dat zal niet werken, want bij het intikken van een mailadres wordt geen gebruik gemaakt van het adresboek, maar van een 'auto-aanvullen bestand'.
Mij 'remedie' is als volgt.
- doe net of je een nieuw mailbericht wilt sturen en typ de letter 'a' in het vak Aan:
- verwijder de betreffende mailadressen uit de lijst met de pijltjestoets-naar-beneden en DEL
- vervolgende de 'b' en weer die mailadressen verwijderen die je niet meer wilt zien.

Zo zuiver je het bestand op.
Als je het eens in de zoveel tijd doet, blijft hij redelijk gezuiverd en heb je er niet zoveel werk mee.
 
We gaan het lezen, maar geloof mij, het geadviseerde werkt!
 
Laatst bewerkt:
Er wordt een bestand gebruikt, outlook.nk2, waar de ingetypte e-mailadressen in worden opgeslagen.

Je kunt handmatig hierin zaken verwijderen door op Del te drukken zodra je een adres krijgt gesuggereerd die je niet meer wilt zien, maar ik raad je aan om hier te kijken naar een tool om die adressen te exporteren, verwijderen etc.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan