oude frontpage site opnieuw bouwen in dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuurvlinder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Hallo, ik heb een website die ik gebouwd heb in Frontpage. Op mijn huidige computer heb ik geen Frontpage meer en bewerk de site in Dreamweaver. De site ziet er inmiddels gedateerd uit dus wil ik hem helemaal opnieuw opbouwen in Dreamweaver. Ik loop echter tegen een probleempje aan.

Als ik klik op nieuwe Dreamweaver site en ik vul de naam en de url van de site in, dan krijg ik de melding dat deze al bestaat. Hoe kan ik dat oplossen? Ik wil de oude site nog niet weggooien, want er zijn een paar pagina's die ik waarschijnlijk wil behouden.

M.V.G. Astrid.

Helaas heb ik hier niets aan. Wellicht heb ik het probleem niet goed uitgelegd. Ik bewerk met Dreamweaver mijn oude site. Ik wil die oude site vervangen door een volledige nieuwe. Als ik in Dreamweaver een nieuwe site wil bouwen moet ik de url invoeren. Dreamweaver geeft aan dat die url al bestaat en vertikt het om te starten met het bouwen van een nieuwe site onder dezelfde url. Hoe kan ik een nieuwe site bouwen op het reeds bestaande adres?

M.V.G. Astrid.

Waar heb jij je site ondergebracht. Heb je een Host (gast)

Yep! Dreamhost. Maar wat heeft dat te maken met mijn probleem?

M.V.G. Astrid.

Laatst bewerkt:
Niets. ;) (en tenzij je er zelf een server op na houdt, zit je altijd bij een provider voor je webruimte).
Het ligt ook niet aan de manier van uploaden. - Het probleem is krakiehelder!

Heb je al geprobeerd om in de root van je site een nieuwe map aan te maken, bv. /dw-nw/, en die map te gebruiken als hoofdmap om je nieuwe site in te zetten (als om de url gevraagd wordt)? Dit zou dan onafhankelijk van de rest kunnen draaien.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden en sorry voor de late reactie. Ik heb helaas geen tijd gehad om mij bezig te houden met de site in de afgelopen 2 weken. Ik heb het probleem opgelost door mijn oude site van mijn harde schijf naar een stick te verhuizen. Het bouwen van een nieuwe site is nu geen probleem meer.

Nu nog even goed leren te werken met dreamweaver. Heb een boekje gekocht van Ko Lammers/A.M.H Frehen-Muris. Ik vermoed dat ik er verder wel uit kom.

M.V.G. Astrid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan