oude harddisk in nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmwillink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
mijn nieuwe pc komt deze week binnen en ik wou mijn ouwde hardeschijf ook in die pc doen maar als ik die er in doe hoe kan ik dan kiezen vanaf welke schijf die boot en als ik hem dan heb opgestart hoe kan ik dan de windows van mijn oude schijf gooien ?

Schijf inbouwen, opnieuw opstarten en naar je bios gaan. Dit doe je door bij het opstarten een paar keer op del, F2 o.i.d. te tikken.
Daar kun je instellen welke HDD hij het eerst aan moet spreken. Maar volgens mij zal hij sowieso vanaf je reeds ingebouwde HDD opstarten.
De meuk op je 2de schijf kun je eenvoudigweg naar de prullenbak verplaatsen.

Welkom op Helpmij.nl.:)

De geïnstalleerde Windows kun je niet overplaatsen naar een andere pc, om dan vanaf daar ermee op te starten. Vroeger met Windows 98 kon je dat nog wel doen. Je kan de schijf er eventueel wel bij hangen, zodat je bestanden over kunt zetten.

@crash, uit z'n vraag kun je opmaken dat hij z'n oude HDD als 2de HDD erbij wilt hangen, anders zou hij ook de oude windowsversie niet willen verwijderen.

ik wou mijn ouwde hardeschijf ook in die pc doen maar als ik die er in doe hoe kan ik dan kiezen vanaf welke schijf die boot
@Coenraad,

Ik reageerde op het dik gedrukte, dat kun je op twee manieren opvatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan