oude harde schijf in externe box doet het niet...help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

l4atjuh

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
hey mensen,

ik ben al heel lang bezig om de gegevens van mijn oude Maxtor HD te krijgen door em in een andere oude computer te plaatsen. helaas werkte dat niet zoals ik hoopte.

op mijn stagebedrijf zei iemand dat je ook je externe harde schijf kon gebruiken door daar het schijfje uit te halen en die te vervangen met de schijf die je leeg wilt hebben.

lang bezig geweest om m'n lacie uit elkaar te krijgen (tis een redelijk nieuwe die geen schroefjes aan de buitenkant heeft...wrikken dan maar! voorzichtig..) en heb nu eindelijk de oude HD eraan vast gekregen. alles loopt als een zonnetje, maar het probleem is nu alleen dat de computer hem niet vindt.

wat kan ik hieraan doen?

Hoi !

Toen je die HDD als slave in een andere PChad geplaatst kon je 'm dus niet benaderen.....

Dan zal het vanuit een externe USB-box ook niet lukken!!

Lijkt me dat de MBR of partitietabel beschadigd is.

Als je in-plugt, krijg je dan wel de melding: Nieuwe hardware gevonden ?

Zo ja: wat is de volgende melding ?

Greetz,

Harry.

nou nee

er gebeurt eigenlijk vrij weinig. niks om precies te zijn.

als ik hem aanzet met Deze Computer op de voorgrond, verandert er gewoon niets. geen piepje, niets.

misschien ligt het aan vista? (ja ,helaas heb ik die x.x maar op zich werkt het wel redelijk mee)

In een externe behuizing plaatsen geeft minder mogelijkheden dan hem als slave erbij hangen, ga daar mee verder.

Ten eerste zal hij door de bios herkent moeten worden, dan pas kun je er diverse progjes op los laten.

T.w. Testdisk en ptedit32.

Als hij herkent wordt door de bios, kunnen we er verder mee helpen.

ha, ik moest hem wel in een externe behuizing doen, want mijn oude HD is van het jaar 0 (oftewel, hij past niet in mijn 1 maand oude pctje. de HD's daarin gebruiken een kabeltje met 2 openingetjes, de oude 4...jullie weten vast wel wat ik bedoel.)! ik had em wel als slave ingesteld in mijn vorige poging op de hele oude computer waar ik het in bericht no.1 over had, maar ja, niks dus.

ik zal als ik weer thuis ben wel even kijken voor de BIOS, en dan horen jullie het wel

okay nou

blijkbaar word mijn oude harde schijf niet herkend door de BIOS. allebei de programmatjes die je aangeraden had geprobeerd, en er gebeurde niks.

hoe verder?
of kan ik het wel vergeten nu? (liever niet!)

Bij de nieuwe mobo's kun je hem aan een IDE kabel i.p.v. de dvd device erbij hangen, en dan in windows die progjes gebruiken, dat heb je ook zo gedaan, overigens hangt hij dan aan een 3e party controller en wordt hij ook niet zomaar gezien in de bios, wel in het biosbootscreen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan