Oude harde schijf op nieuwe laptop geeft problemen, wie helpt

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanneserano

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
5
Hoi

Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb een nieuwe laptop moeten kopen omdat mijn oude kapot was. Nou heb ik mijn eigen "oude" harde schijf meegekregen van de winkel. De verkoper zei: Aansluiten en hij doet het.. Niet dus. Kep ondertussen hem gevonden op :F Maar hij geeft dan aan dat ik hem moet formateren wat mij niet de bedoeling lijkt.

Herkend iemand dit probleem? Er staan fotos op van mijn dochtertje en zou het SUPERzonde vinden als die verloren gaan..

Groetjes sanne
 
Wil eerst weten hoe je de oude schijf hebt aangesloten op de laptop, als externe schijf met een usb kabel ??

Is je nieuwe schijf in FAT32 of in NTFS en hoe zit het met de oude, is die FAT32 of NTSF.

Misschienals de één NTFS is en de andere FAT32 dan krijg je dit soort meldingen misschien.

Nieuwe laptops worden vaak als FAT32 afgeleverd [ik heb geen idee waarom dit is]

Je kunt b.v dan met Partition Magic de schijf naar NTFS zetten zonder verlies van je spullen.

Of misschien opstarten in veilige modus , ik noem maar een paar dingen.
 
Hoi,

Het lijkt me toch stug dat die verkoper dat heeft gezegd met het oogmerk de originele schijf in die nieuwe laptop om te wisselen voor de oude.
Want dat kán helemaal niet omdat de configuratiegegevens van de windowsversie op de oude helemaal niet meer kloppen.
Blijft er nog maar één mogelijkheid, en dat is dat hij extern aangesloten is, of het zou al moeten zijn dat Sanne's nieuwe laptop twee 2,5" harde schijven kan herbergen .......
Ik reageer, omdat ik zeer nieuwsgierig ben naar de oplossing en toedracht ;)
 
Misschien is de bootsector beschadigd,kijk er eens naar met Testdisk,om te zien of het nodig\zinvol is om de backup-bootsector terug te zetten.


http://www.cgsecurity.org/
Download.
http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.10.win.zip

1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.


Plaats van punt 4 even de printscreen hier.

Alt + PrtScr toetscombinatie gebruiken a.u.b.

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.


Greetz
 
Hoi Wander,

Vlgs mij is een oplossing 'van de tweede orde'...
Als Sanne de schijf heeft vervangen in haar laptop, dan kan dat ook de oorzaak zijn van de melding dat ze 'm moet formatteren.
Als de hem als 'tweede', of in een externe behuizing plaatst, kan hij natuurlijk wél benaderbaar zijn ....
Mocht dat ook niet lukken dan kom jou mogelijke oplossing in het verschiet.

Mogelijkheid voor laptopschijf in externe behuizing:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=10&art=10017320 (let op, deze is voor IDE er is er ook één voor S-Ata, die iets duurder is, namelijk 14,95

Mogelijkheid voor laptopschijf in gewone pc:
http://cgi.benl.ebay.be/2-5-to-3-5-...198024626QQihZ009QQcategoryZ167QQcmdZViewItem voor ee ide-schijf
 
Hoi Ommeren,
Als de hem als 'tweede', of in een externe behuizing plaatst, kan hij natuurlijk wél benaderbaar zijn ....
Ik denk dat een van bovenstaande mogelijkheden het geval is en ervaring heeft mij geleerd, dat zelfs het simpele verplaatsen van een hardeschijf,aanleiding tot het verstoren van de MBR kan zijn.

De vraag om de schijf te formatteren is dan een typisch gevolg daarvan.

Uiteraard is dat niet altijd het geval,maar Testdisk is met name geschikt om te controleren of de bootsector en de backup-bootsector "identiek" zijn.

Het wachten is op sanne ;)

Greetz
 
Ze/hij heeft een nieuwe laptop, dus daar staat windows op, vreemd als dat niet zo is.

Waar is de oude laptop dan gebleven??

De oude schijf mee gekregen en sluit deze maar aan volgens de verkoper.
Dus zij hebben nu de oude laptop.??

Als het allemaal al waar is dan is het vreemd en een waardeloze service van die winkel.
 
Tja .....
Kijk eens aan, drie welwillende adviseurs.
Maar 'Sanne' reageert niet meer ......
Dus afwachten maar nietwaar (dat rijmt :p)
 
hoi

ze komt nog wel.
gisteravond toen ze deze topic neerzette zag ze dat ik onlinewas en heeft ze me via persoonlijke email benaderd.
ben er ook even mee bezig geweest maar kwam er niet uit.

vandaar dat ik ff in dit topic meekijk
 
hoi

ze komt nog wel.
gisteravond toen ze deze topic neerzette zag ze dat ik onlinewas en heeft ze me via persoonlijke email benaderd.
ben er ook even mee bezig geweest maar kwam er niet uit.

vandaar dat ik ff in dit topic meekijk

Weet je dat ik dat eigenlijk niet zo'n prettige manier van werken vindt bij jullie.
Want wat je doet is mensen voor je aan het werk zetten en na te denken over oplossingen, terwijl er via een ander traject ook aan wordt gewerkt via hetzelfde forum. Dus met een kans op 'dubbel' en dus zinloos.
Maar goed, weer wat 'geleerd' over hoe dat werkt bij helpmij ......
 
Ik vind dat ook geen manier van doen, en ik laat dit topic dus ook maar meteen schieten.

Mensen willen heel graag en het liefst zo snel mogelijk geholpen worden maar dan wel graag via het forum en in de juiste volgorde.
 
Ik vind dat ook geen manier van doen, en ik laat dit topic dus ook maar meteen schieten.

Mensen willen heel graag en het liefst zo snel mogelijk geholpen worden maar dan wel graag via het forum en in de juiste volgorde.

Helemaal mee eens, doe ik ook.
Kennelijk komen overtuigde 'aanhangers' van Helpmij er met hun klanten langs de achterdeur zelf wel uit.
Dacht nou nét dat dit forum niet zo wil werken .....
 
hoho
neen doe ik ook niet
heb haar ook gezegd dat naar topic moest gaan vandaag.

het is een nieuw lid op helpmij vandaar....
 
Ho ho geen ruzie om mij:)

Heb jullie motto blijkbaar niet goed begrepen dat er alleen opgelost word op het forum zelf...

Voor de duidelijkheid: Ik heb een extern harde schijf uit mijn pc aangesloten op mijn nieuwe pc... De winkels heeft mij inmiddels verteld dat hij waarschijnlijk gecrasched is...

Hellaas ... fotos van mijn dochtertje en alles PLEITE...

Bedankt voor alle reacties maar kan er hellaas niks meer meej.. dus dit topic kan dicht:(
 
hoi

nee hoor verder geen woorden om je.

wel jammer dan

vraag kun je sluiten door rechtsonder op opgelost te klikken
 
Ja en ook mijn broertje heeft geprobeerd de bestanden eraf te krijgen maar hij zegt ook dattie aangeeft dat er niks meer op staat wat te gebruiken is:(
 
Nee hij blijft zeggen dat ik hem moet formateren... meer dan dat kun je er niet meer mee

xxx
 
Ja tis niet anders idd.. ik blijf het wel ff volgen maar volgens mij zijn ze allemaal boos:eek:

hellaas pindakaas... xxx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan