oude harde schijf wordt na toevoeging van 2e niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutcher10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
2
Hallo

Ik heb een probleem sind het toevoegen van een 2e harde schijf. ik heb 2 harde schijfen een van 320gb (oude wel sata) en een nieuw 500g samsung spinpoint f3. ik had op de oude van 320gb windows 7 geinstalleerd en hij deed het prima. maar nu had ik een nieuwe harde schijf (sata) gekocht en gewoon toegevoegd door middel van een sata kabel en power kabel. meteen nadat ik dat deed installeerde ik windows7 op de nieuwe harde schijf en werdt dat m,n main. maar het probleem is dat hij nu die van 320gb niet meer herkend, niet als ik ze beide erin doe of alleen die van 320gb. hij wordt niet in de bios herkend ook niet in windows. Ik snap echt niet wat hier aan de hand is maar het kost me zo al 2 hardeschijfen met telkens hetzelfde probleem.

( eerst doet de hardeschijf het.... voeg een 2e toe..... hij herkent de lege alleen en wil dus dat ik daar windows op installeer nadit gedaan te hebben doet de nieuwe het wel, maar de oude wordt nooit meer herkend) de hardeschijfen zijn niet kapot want ditzelfde had ik met een nieuw samsung 500gb harde schijf)

iemand enig idee waar dit mee te maken heeft? heb me kapot gegoogeled maar nergens verhalen zoals deze

specs
730w powersupply
asrock p55 pro motherboard
intel i7
4gig ram
msi 5770
 
Laatst bewerkt:
Goedenacht,

Volgens mij is het zo dat je Windows moet starten van de 1ste harde schijf wil je de beide schrijven kunnen gebruiken. Ik heb hetzelfde probleem op m'n laptop. Windows op beide schijven geïnstalleerd, kan beide schijven gebruiken als ik start van de 1ste, maar slechts 1 als ik start van de 2de. In jouw geval omdat jij het in zo'n mooie kast hebt gebouwd, kun je proberen om de schijven van positie te wisselen (dus door echt in de kast aan het werk te gaan en niet via de bios).

Groeten,
Ivo
 
Wat ik ff in deze discussie niet snap is waarom zou je 2 schijven met precies hetzelfde OS erop willen hebben?
De vraag is,als je opstart krijg je dan een dualboot-scherm? Zodat je kan kiezen welk OS je opstart?
 
Laatst bewerkt:
neej juist niet

de oude schijf deed het perfect maar zodra ik de nieuwe erin deed, werd de oude niet meer gedetecteerd dus ik moest wel opnieuw windows 7 installeren, anders kon ik gewoon verder niks. dus nu doet alleen de nieuwe harde schijf het en de oude wordt niet meer gedetecteerd.
 
Dat is erg vreemd idd,heb zelf ook 2 harde schijven maar dat probleem heb ik niet gehad maar ik zal proberen je verder te helpen.
Edit: Toen dat probleem zich voordeed heb je toen niet geprobeerd die nieuwe schijf weer af te koppelen? Wat zijn de specs van je pc?
Heb je al eens bij schijfbeheer gekeken? (run>compmgmt.msc>schijfbeheer)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan