Oude hardeschijf aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hoi

Op mijn oude hardeschijf heb ik nog allerlei dingen staan die ik nog wil hebben en op mijn andere hardeschijf overzetten. Nou luid mijn vraag, Kan ik gewoon de hardeschijf aansluiten en gewoon openen of moet er nog iets gebeuren ofso??? informatie graag alvast bedankt:love: Het is een interne hardeschijf

nu helpen wij jou:p
Is het een sata of ide schijf.
Sata, kan je hem er naast hangen, niks aan de hand en de gegevens kan je normaal bereiken.
Bij ide moet je deze als slave inhangen op ide poort die nog vrij is.
Niet de jumper vergeten juist in te stellen.
Gegevens worden dan beschikbaar

Als het een IDE harddisk is kun je hem als slave achter een andere IDE schijf hangen.
Heb je een SATA schijf gemonteerd in je huidige pc dan even via de IDE aansluiting op het moederbord.
Is het een SATA schijf dan kun je hem gewoon aan sluiten op een SATA aansluiting die nog vrij is op het moederbord.

Het is een ide dus ik maak het alleen een slave (hoe moet dat welke jumper hoe plaatsen?) en voor de rest kan ik er gewoon op. Maar programma's en al die erop staan geinstaleer komen die dan niet tevoorschijn ofso want dat wil ik niet. Ik wil puur gewoon wat dingen eraf halen

Nog veel beter is de oude hdd in een externe behuizing te doen en dan aansluiten op je pc.
Als er nog windows op staat gaat dat behoorlijk vechten met elkaar.

Gewoon aansluiten en dan moet die het doen.

Ik heb de hardeschijf aangesloten maar als ik hem wilt betreden zegt hij deze schijf is niet geformateerd. Maar ik wil hem niet formateren want anders gaat alle data er af. Hoe kan ik hem dan betreden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan