oude hardeschijf in andere pc monteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

granitk7

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Ik wil graag m'n oude hardeschijf in m'n pc monteren de harde schijf zat eerst in een andere pc en ik wil foto's naar mijn nieuwe pc overzetten het punt is de pc waar de oude hardeschijf in zat daar van heeft de voeding kortsluiting opgelopen en er waren heel veel problemen met de oude pc virussen enz heeft/kan dit gevolgen hebben als ik hem in mijn "nieuwere" pc zet

De virussen op de oude harde schijf worden niet uitgevoerd, omdat het besturingssysteem erop niet wordt gestart. Verder kan je weinig aan je pc verknallen door er een kapotte harde schijf in te hangen.

Ik zou er toch mee oppassen.
Wanneer je zeker weet dat er virussen op de oude HD staan, dan kunnen deze geactiveerd worden wanneer bestanden geopend worden, zeker wanneer het uitvoerbare bestanden zijn. (Virussen kunnen een onderdeel van bestanden zijn).

Maar ik wil alleen de foto's er af halen en op een usb stick zetten en dan weer de originele HD er in zetten kunnen er dan virussen op de pc blijven en mocht dat zo zijn kan ik ze er dan weer afhalen met avg internet security?

Je kan de harde schijf zonder problemen overzetten. Indien het kan zal ik de harde schijf in de nieuwe computer formatteren. Dan hebben eventuele virussen geen kans meer. Indien dat niet kan, dan kan je de schijf in de nieuwe computer hangen en een virus scanner laten lopen. Maar let op, oude computers hadden een IDE schijf met PATA interface, nieuwe schijven hebben een SATA interface. Heb je in je nieuwe computer niet het goede interface zou ik niet meer aan beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan