Oude hdd xp bij nieuwe hdd win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bridge87

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Hallo,

Heb in mijn oude systeem mijn oude schijf (sata) xp ontkoppelt (zit nog wel in de kast) omdat ik toe was aan nieuwere software.
Daarna een nieuwe schijf (sata) geplaatst met windows 7 en dit systeem draait als een zonnetje.
Nu wil ik die oude schijf nog kunnen inzien of aanspreken vanwege de data die er nog op staat maar ik durf niet zomaar die oude erbij op te prikken vanwege de software verschillen..
Is het gewoon veilig om die schijf ook gewoon erbij te zetten zonder dat er conflicten komen of iets?
En krijg je in je opstart de keus of je de xp schijf of de windows 7 schijf wilt aanspreken?
Weet wel dat het ook allemaal extern kan maar ik wil in dit geval de goedkoopste manier benutten :shocked:

Asus P5N32-E-SLI

WD2500YS-01SHB1 Windows XP Pro versie 2002 SP3 x86

Seagate Barracuda ST1000DM003 Windows 7 Home Premium 64bit

Bij voorbaat dank

Kan gewoon erbij geprijkt worden hoor. Zolang in de BIOS maar staat dat van die win7 HD gestart moet worden 9en dat staat ie nu) wordt die tweede gewoon als een extra HD gezien.

Als ik in de bios kijk zoals die nu is krijg ik dvd speler Master (IDE) en verder heb ik dan nog staan sata 1,2,3,4 waarvan de nieuwe hdd op sata 2 staat (sata 1,3,4 zijn blanco).
Dus als ik hem er nu bij prik op het moederbord dan zou die oude schijf op sata 3 uitkomen?
Ga het nu meteen ff proberen kan even duren (lekker pielen alles zo strak).

Bedankt voor de snelle reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan