oude kwalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagleforce

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Op mijn oude computer met windows 98 heb soortgelijke problemen gehad.
Nu op mijn nieuwe met XP kan ik weer niet alle software van mijn epson (photoscanner) 1260 verwijderen.
Ben terug gegaan naar oude “helpmy” archieven en alle daar aanbevolen handelingen uitgevoerd, zoals clean up
at aware, virus scanning met AVG maar niets helpt. Het lijkt net een virus maar ik denk dat het een knoop in software is.
Het ene is voor de epson 1260 scanner en het andere is een install shield version 6.31 etc voor een photo scanner. De laatste heb ik wel kunnen verwijderen.
De resten van epson programma´s worden in het configuratie scherm bij software vermeld. Maar zijn daar uit niet te verwijderen. Sterker nog er komt een piep klein naamloos schermpje met in het veld een rood knopje . daar onder “OK” Het venstertje is niet te sluiten Maar verandert soms wel in een ander venstertje genaamd:
Title_captionbar_remove
In het veld staat :Remove_begin_MSG
Daaronder ja nee
Klikken met de rechter muisknop op het icon (van dit venstertje) op de taakbalk geeft de volgende informatie
Install shield version 6.31 etc
van Schauburg uit Illinois USA
daarna reageert de computer helemaal niet meer en gaat de automatische fan als een idioot draaien.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is
Een hyackthis log heb ik nog niet bijgevoegd.
Eagleforce

ik weet niet of deze oplossing al gegeven is:

probeer eerst de software weer helemaal te installeren. Reboot. Sluit nu de scanner aan, als het goed is wordt hij nu herkend. Zet de pc uit, koppel de scanner af en start opnieuw op. Volgens de oplossing op een Amerikaanse site moet je nu rechts klikken op het scanner ikoontje en delete selecteren. Het lijkt mij zo op het eerste gezicht niet de oplossing ( je verwijderd volgens mij alleen de snelkoppeling) maar je weet maar nooit.

Beste EleniK,
Dat lukt niet . Bij het begin van de installatie komt de opmerking " Oude versie aan wezig zal ik die verwijderen. Ja maar het lukt de computer ook niet er heeft zich een lus gevormd. De vraag komt over and over again.
Jammer dat is dus niet de oplossing.
bedankt in ieder geval voor de suggestie.
Eagle

Nu op mijn nieuwe met XP kan ik weer niet alle software van mijn epson (photoscanner) 1260 verwijderen.

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je die verwijderen van een nieuwe computer?

De scanner had nukken. Bij het laden indertijd was ik algewaarschuwd dat decompatibiliteit niet zou deugen. Toch gewoon doorgegaan en het ging goed voor een aantal maanden Tot vorige week. Geen bewegen aan. Van alles geprobeerd en dus tenslotte de noodrem. Maar daar ging het fout tijdens het uninstallen.
Kennelijk is niet alles verwijderd.
Clean up geprobeerd. Regedit door gelopen er aan verwante programma´s die van de zelfde "install shield firma " gebruik maken verwijderd ( Ulead en een driver voor een fotoscanner) maar er zit nog steeds iets.
Bij het opnieuw installeren ( wat redelijk gaat) krijg ik wel steeds de waarschuwing " cannot launch F:\ EPprint\English\exe En gisteren kwam er de melding omdat er nog steeds een uninstallshield geopend was,close it and than try again.
Maar hoe kom ik er achter waar dat shield achter de schermen zit.
Heb naar epson gekeken zelfs geregistreerd maar wordt niets wijzer daar en kon geen driver voor onder XP te draaien
Vraag hoe vind ik dat uninstallshield dat ergens achter de schermen actief is
Eagle:rolleyes:

Ik heb de nieuwe post die je geopend had hier bijgevoegd, graag hier verdergaan.

Beste Mumzel

Ja dat heb ik precies zoal geprobeerd. Zie mijn eerste bericht. en hier loopt het dan ook precies mis hier zit de knoop en hier krijg ik die vreemde schermpjes en ik heb het nog zojuist geprobeerd via jouw voorgestelde website en dan slaat mijn computer ophol.
Eagle.

Misschien wil de computer het wel accepteren als je de oude versie er op zet en het dan opnieuw deïnstalleert via Sorftware verwijderen. ( had je al gedaan las ik net :))

Of proberen die oude resten te verwijderen via veilige modus.

Laatst bewerkt:
BesteloDat is vreemd . Ik had hier al een antwoord op geplaatst

Beste Mumzel,
Ja ik heb dat al geprobeerd en ook daarnet nog. Resultaat dat de computer vast loopt.
Dit twain bestand is nit te verwijderen en hier zit ergens achter de schermen de knoop. Ik heb het gevbeuren in mijn eerste bericht al trachten te beschrijven.
Eagle.

Terug van weg geweest.
Veilige modus volgens instructies van www.virushelp.nl
uirtgevoerd. Ging allemaal goed tot de herstrat. Niks geen veilige modus . Een lus
Om daar uit te komen heb ik mijn recover schijfje van windows XP gebruikt.
Het is me gelukt op hem weer gestartd te krijgen en het "veilige modus" uitgeschakeld en ik probeer nooit meer " veilige modus " op deze computer.
Maar het euvel van twain 5 is nog steeds niet verholpen
Eagle.
eagle
:evil: :evil:

Ik zou een format c: overwegen..... want die veilige modus moet gewoon werken. Maar ja, daar ben ik wellicht wat drastisch mee :)

Beste Mumzel,
Dat is een goeie.
Ik kijk wel uit
De afgelopen 12 uur waren al een nightmare
Dan maar zonder die Epson
groetjes,
Eagle:thumb:

Oei.... okay :) Spijtig dat het ogenschijnlijk niet op te lossen valt :)

oude problemen

In october zat ik met het probleem dat de epson software van mijn scanner niet de de-installeren viel.
Inmiddels is dit probleem opgelost door een computer zaak ergens in de algarve. Die draaide een of ander programmaatje waardoor alles verwijdert werd. Dus geen formateren maar gewoon een of ander programmaatje van een techneut. case closed. eagleforce
Oke Mumzel bedankt nog voor de adviezen indertijd. groetjes eagleforce.

Laatst bewerkt:
Da's een eind weg voor een oplossing :) Ik heb sindsdien op helpmij wel een aantal keer programmaatjes voorbij zien komen, maar ik zou ze nu niet terug kunnen vinden. Ben blij dat je probleem opgelost is.

oude kwalen.

Ja dat is ook zo maar dat is waar ik woon.
Momenteel ben ik dus slachtoffer van roofridder Hoogervorst van de burcht het binnenhof.
Maar dat is een ander probleem en hoort niet op helpmij thuis
Grtoetjes over en uit.
O ja feliz ano novo.:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan