oude laptop maken of nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

0maybe

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo,

Ik heb een HP laptop van ong 2 jaar oud. Deze krijg ik niet meer opgestart blijft hangen bij Windows opstarten. Ook mist hij al een paar letters. Is het het waard om deze te laten maken of kan ik beter een nieuwe kopen?
Aangezien ik deze elke dag nodig heb voor school de komende 3 jaar, en eigenlijk dus ook al meteen morgen.

Welke nieuwe zou ik dan eventueel het beste kunnen aanschaffen? Ik gebruik hem voor school en thuis maar game er niet mee. Ik heb een budget van rond de 500 euro.

M.v.g.

Hoi,

Als hij bij windows opstart blijft hangen is dat eventueel niet op te lossen met een schone installatie en waarschijnlijk is er ook wel een nieuw toetsenbord te koop. Of je kan deze kopen deze omdat je hem vanavond nog kan kopen:D

als hij blijft hangen bij het windows logo is het over het algemeen een software probleem. een systeemherstel (f11 blijven intikken tijdens het opstarten) zou dit al op kunnen lossen. let op, je raakt dan wel je data op de laptop kwijt.

kan je dit niet zelf; het repareren van dit soort problemen kost vaak niet zo gek veel, maar de vraag is wel of de laptop nog voldoet aan je eisen. als hij nog snel genoeg is kan je hem in ieder geval proberen zelf te herstellen, en lukt dat niet kan je hem wegbrengen naar een computerzaak voor een analyse. uiteindelijk zullen zij dan zeggen wat het kost (ik verwacht echt niet meer dan 50 euro voor een systeemherstelletje) en kan je kijken of je dit nog de moeite waard vindt...

de gemiddelde afschrijftijd van een laptop is 3 jaar, dus hij zou over het algemeen nog een jaartje mee moeten kunnen, maar nogmaals; dit hangt van je gebruikt af en of je tevreden bent met het apparaat en de snelheid.

@modag, you beat me to it :p maar je bedoelt waarschijnlijk 'WEL op te lossen'...
@modag 2, zo goedkoop vind ik 527 euro niet voor een i3 processor... kan je al makkelijk een sterker apparaat voor halen lijkt mij

Laatst bewerkt:
Ja nu ik het terug lees klopt de zin niet helemaal maar inderdaad wel zijn.:thumb:

Klopt maar hij wil hem morgen al gebruiken en dan is de keus wat mager van asus.

Laatst bewerkt:
f11 lukt helaas niet, en opnieuw instaleren is ook al een aantal keren geprobeerd wat ook niet lukt.

das wel raar want als hij zover doorstart is het over het algemeen een software probleem. nogmaals; je zou hem weg kunnen brengen voor een analyse maar het is aan jou om te bepalen of dit nog de moeite waard is.

heb je hem morgen al nodig zal je aan ons verder weinig hebben, dan moet je nieuwe aanschaffen. dan zou ik zoals modag ook al liet blijken voor een asus gaan of een sony (ook al zijn deze laatste vrij prijzig). acer en compaw zou ik sowieso niet aanraden en hp balanceert ook op het randje.

het slimst is om met een ubuntu live cd op te starten, daarna al je gegevens op een andere harde schijf te zetten, daarna kijken welke toets je moet indrukken bij het opstarten van de computer om systeemherstel te starten en windows opnieuw installeren, anders kun je met een windows cd starten en daarvan opnieuw installeren

Kun je niet gewoon F8 indrukken en klikken op "Uw computer herstellen"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan