Oude laptop, welke verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

polly1984

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo,

Voor kennissen ben ik een oude (lees heeeelle oude) laptop opnieuw aan het instaleren. Ik heb er windows XP opgezet en dacht heel simpel gewoon een lankabeltje aan te sluiten via de Wanadoo live box (die met usb aangesloten is op de gewone pc).

maar nu heeft die laptop geen ingang waar de lankabel in kan, alleen een ingang voor een kleiner telefoon stekkertje.

Zijn er kabeltjes voor zodat ik de wannadoo live box met een gewone lan aansluiting verbind met de laptop (via het telefoonstekkertje dingetje)?

Op de doos van de lankabel staat trouwens FTP network Patch Cable. Ftp CAT5e Network Cable

Groetjes

Laatst bewerkt:
Heeft de livebox geen wireless en het oude beestje een usb poort? Dan zou je met een Wireless USB dongle kunnen gaan werken...

Ik heb geen idee of de livebox wireless heeft, ik denk het wel..
En die laptop heeft wel een usb poort. Hoe duur zijn die usb dongle dingen en moet de pc niet aan bepaalde eisen voldoen dan?

Ik heb geen idee of de livebox wireless heeft, ik denk het wel..
En die laptop heeft wel een usb poort. Hoe duur zijn die usb dongle dingen en moet de pc niet aan bepaalde eisen voldoen dan?

Achterhaal of er Wireless in zit via de handleiding. Als je die niet hebt moet je kijken of je een type aanduiding op de live box ziet. Wellicht dat je er dan via google achter kunt komen. Een USB wireless adapter heb je al vanaf een tientje of zo.

Als de mensen van wie die livebox is zo thuis komen zal ik even vragen of ze de handleiding hebben..

Nu ik goed kijk zie ik wel een controlelampje waar een soort zendmastje bij staat. Alleen staat die wel uit.. Dan moet ik nog even zoeken hoe ik het wireless aanzet..

Ik heb geen handleiding weten te bemachtigen.. En heb nog niet gekeken naar het typenummer. Maar na wat research op internet kwam ik erachter dat je bij wanadoo een speciaal kaartje moet huren/kopen om wireless internet mogelijk te maken.

Weet iemand daar wat van?

Ik ga wel even snel achter het typenummer aan.

Maar een kabeltje die in die aparte ingang op de laptop gaat (ziet eruit als een lan ingang, maar dan kleiner) die is er niet? Dat zou het makkelijkste zijn namelijk..

Groetjes

Nu was ik pas in een computershop en die vertelde dat ik beter geen draadloos usb ding kan nemen, omdat dat erg traag werkt met zo'n oude laptop. Hij zei dat ik beter een kaartje in de laptop moest steken (als daar een ingang voor is) waar ik dan de lankabel weer in kon steken.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee. Ik heb wel ervaringmet de USB adapters en daar tot dusverre geen problemen mee ondervonden. Ook bij oudere laptops werkte dat bij mij. :thumb:

Alleen moet je natuurlijk wel zeker weten dat de livebox wireless heeft. En dat had je volgens mij nog niet vastgesteld aan de hand van handleiding en/of typenummer.

Even een andere weg. Kun je op de livebox inloggen?

Als je naar start uitvoeren gaat, cmd intypt en daarna in de commandshell ipconfig /all kun je bij de standaard gateway het ip adres van de livebox zien. Type dat in in je browser venster en log aan met het administrator account en het administrator wachtwoord.

Als er wireless op zit zul je settings tegenkomen die je daarmee in verband kunt brengen.

Laatst bewerkt:
Nu was ik pas in een computershop en die vertelde dat ik beter geen draadloos usb ding kan nemen, omdat dat erg traag werkt met zo'n oude laptop. Hij zei dat ik beter een kaartje in de laptop moest steken (als daar een ingang voor is) waar ik dan de lankabel weer in kon steken.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Heb hier nog stapel van die kaartjes liggen, nieuw.....

Ik zal me binnenkort weer eens verdiepen in die livebox.. Ben nu bezig met de laatste loodjes voor mijn scriptie die ik volgende week in moet leveren..

Dan zal ik daar eens naar kijken..

Maar die kaartjes moeten ook wel weer passen, en dat weet ik ook niet zeker..

Ik zal volgende week eens een foto maken van de zijkant van de laptop om te kijken of die gleuf goed is waar dat kaartje in moet.. Wat moeten die kaartjes kosten dan? In de winkel was tie 12,50..

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan