oude laptops valt hier nog iets mee te doen./

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjanvink

Banned
Lid geworden
13 aug 2002
hallo, ik heb 2 oude laptops, allebei merk toshiba, de ene is toshiba sattelite 100cs met 16 mb geheugen, 2 pcmcia sleuven, kleurenscherm, fdisk, pentium 1 75 mhz, en de ander is toshiba 2130cs ( ik denk 486, heeft er iemand verdere speceficaties van ditsysteem)..

en ik zat te denken valt er nog wat met deze systemen te doen , zoals netwerkkaart, cdrom enz enz, willen jullie me helpen wat de mogelijkheden zijn.

MVG Gertjan Vink

Scholen voor bijzonder onderwijs zijn er gek op. Die laten scholieren er op werken...

Ik denk dat Gert Jan bedoelt of hij bijv nog een cd-rom speler kan inbouwe, klopt dat ?

jah. dat klopt wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn voor redelijk bedrag, ik zag zulke laptops waar ze disk driver voor cd verwisseld hadden, maare kan dat bij deze, en bijvoorbeeld via pcmcia, of pcmcia geluidskaart, enz. willen jullie mij daarbij helpenb, wat ik er verder mee kan.

Het zijn zo te zien niet echt goede laptops meer en ik denk dat upgrade best wel duur zal zijn, ik weet niet of dit de moeite waard is (misschien dat een nieuwe kope een beter idee is ?)

Je kan er een als firewall/router laten werken met pcmcia netwerkkaartjes maar vind tiborv zijn idee het beste eigenlijk, scholen hebben graag bruikbare pc's .

succes

hoe kom je d'r dan achter of die scholen ze willen, en wat bieden die gasten er voor ongeveer?

@ gertjan Vink,

Hallo, ik heb hier nog een Toshiba 2110CS, bijna identiek aan de 2130 CT, met 20 MB geheugen, 4,2 GB harde schijf en externe cdrom, Windows 98SE.
Draait prima, al moet je er geen snelheidsmonster van verwachten. Ik gebruik hem om mee te nemen en software op andere pc's te zetten en satellietontvangers mee te updaten.
Als je de specs van deze machine wilt, dan moet je het maar even zeggen.

Greetz,

Jacob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan