Oude LG boxen plus subwoofer op Samsung tv aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lrozenga

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Berichten
37
Hallo allemaal,

Mijn vraag is als volgt:
Kan ik mijn Oude LG boxen plus subwoofer op Samsung tv aansluiten met e.e.a. verloop?
Het zijn 5 losse boxen en een subwoofer die allemaal 2 losse draadjes hebben (zwarte en rode).
kan, en hoe krijg ik dit op mijn samsung tv aangesloten voor een beter geluid? Bestaan hier verlopen oid voor?

Bvd
 
Jouw boxen zijn passief, omdat ze aangesloten moeten worden met speakerwire.

Dit houd in dat je nog een externe versterker nodig hebt, dit hoeft geen dure te zijn. Je output van je samsung tv gaat naar die versterker (optical, rca, minijack enz.) Je versterker stuurt deze weer door naar je boxen. Dus ja het is mogelijk mits je deze versterker hebt.
 
Over die LG niets te vinden, indien er een versterker inzit kan hij op de tulp uitgang, indien inmiddels in de setup van de TV de instelling is gevonden.

Welke aansluitingen zitten er op die LG, ook tulp? dan een verloop van 2 contra tulp naar een 3,5mm stereojack indien de hoofdtelefoonuitgang wordt gebruikt.


Indien die LG zonder interne versterker zal die er nog tussen moeten.

PS, het is een surround systeem met een versterker, de laatst genoemde verloop kun je dan gebruiken indien de tulp op tv nog niet werken.

De manual.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...7IGIDQ&usg=AFQjCNFCL7UD3eM9CgnTqK0GfeM8qKYBOQ
 
Laatst bewerkt:
Denk dat die LG zonder interne versterker is, set bestaat alleen uit boxen en een subwoofer met allen een rood en zwart draadje zonder stekkers. Ik ben echt een leek op het gebied van versterkers e.d., kunt u een indicatie geven welke kant ik ongeveer op moet?

Ik werk nog steeds met de koptelefoon uitgang, volgens enkele kenners in mijn vriendeinkring is dat de enige optie.
 
Dat topic heb ik net ook gelezen. Ik heb even de datasheet erbij genomen (hier)

Het klopt dat er inderdaad geen uitgangen zijn, wel is er een digitale uitgang. Dit is ook prima.
Ik lees dat hij geen interne versterker heeft, dan heb je dus een externe nodig. Het lijkt mij alleen raar dat je die er niet meer bij hebt?

Ook zeg je dat je werkt via de mini jack uitgang, wat heb je hier dan aan zitten? Deze LG speakers of een koptelefoon?
 
Denk dat die LG zonder interne versterker is, set bestaat alleen uit boxen en een subwoofer met allen een rood en zwart draadje zonder stekkers. Ik ben echt een leek op het gebied van versterkers e.d., kunt u een indicatie geven welke kant ik ongeveer op moet?

Ik werk nog steeds met de koptelefoon uitgang, volgens enkele kenners in mijn vriendeinkring is dat de enige optie.

Ben je speler kwijt dan? in de manual staat het in mijn eerdere reply.
 
Dit was het setje in originele staat enkele jaren geleden (Iets ander type).
http://www.geizkragen.de/preisvergl...ectronics/lg-electronics-lh-t6245/231568.html

Het was een home cinema set die ik bij een telefoon abonnement kreeg. Volgens mij is toen de condensator? Kapot gegaan. Zeg ik dat goed? Die dvd speler ontbreekt dus nu.

Momenteel zit er via de audio jack een soundbar aangesloten. Die werkt wel, maar niet met de gewenste hoeveelheid bass die ik ervan verwacht had.
 
Die cd speler heeft dan ook de versterker voor je boxen, dus zonder een versterker zullen deze boxen niet werken.
Inderdaad het kan dat de condensator kapot gaat..

Maar goed dan zul je een versterkertje nodig hebben, Een nieuwe lijkt me net iets teveel van het goede dus marktplaats is nu even een goede vriend. klik. Zoiets zul je nodig hebben, alleen om zo'n speakerwire verbinding te hebben moet ik me even gaan verdiepen in die versterkers.
 
Bedoel je met de laatste zin of alle losse draadjes in die versterker bevestigd kunnen worden? Er zitten namelijk nogmaals geen stekkers aan alle draadjes. Ik kon deze in de voormalige dvd speler bevestigen met van die soort klemmetjes. Bedankt voor je hulp tot zover in ieder geval!:thumb:
 
Overigens hoef ik niet per se weer 5 boxen actief. 2 boxen plus de subwoofer is voor mij ook prima!
 
Dat klopt je hebt schroef of drukklemmetjes nodig voor deze draadjes, inderdaad geen stekkers. Je hebt een versterker nodig die deze terminals heeft, mijne heeft dat maar die kost ook een paar honderd euro ;).

Ik zag ook nog op marktplaats zo'n zelfde setje met dvd speler e.d. maar dan van philips voor 45 euro, misschien heb je daar wat aan?
 
Klinkt ook niet verkeerd. Heb je daar misschien een link van? En had die versterker die je daarnet postte niet van die betreffende klemmetjes?
 
De versterker die ik net poste had deze uitgangen, in het midden op de achterkant.

Alleen het probleem is een beetje, de versterkers van tegenwoordig hebben geen speaker wire sub output meer. Daar heb je dus meestal een aparte versterker voor nodig.
De philips was net verkocht, maar na wat zoeken een jvc gevonden voor maar 15 euro! klik hier
Deze lijkt me prima voor je!

Ik zal straks me er even uitgebreid in gaan verdiepen voor je, ik heb nu even niet heel veel tijd :).
 
Dat setje lijkt inderdaad goed. Zit daar standaard een rca aansluiting op voor naar de tv? Heb de eigenaar alvast even gemaild. Alvast bedankt !
 
Ik dacht dat je geen rca out had op je tv?

Ik weet niet of er een digitale input o.i.d. in zit, dat zal de eigenaar even moeten laten weten.
 
Zit het ook niet, daarom gebruik ik nu dus de audiojack. Die zou ik dan eventueel weer kunnen gebruiken? Of dan idealiter natuurlijk hdmi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan