oude monitor en nieuwe pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobba

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Hallo

Misschien kan iemand me helpen.
Kennis koopt nieuwe pc maar behoudt oude monitor.Monitor is 8 jaar oud.
Wanneer de pc opstart krijg ik een zeer smal beeld en wat ik ook verander aan instellingen het helpt allemaal niks. Ook zijn intussen alle knopjes aan de monitor versleten van het instellen.
Nu vraag ik me af of het misschien mogelijk is dat zo'n oude monitor het niet goed doet bij een nieuwe pc.
Verder kan ik niks met die pc vanwege het zeer slechte beeld.
Iemand een gouden tip?
Bvd

Hallo

Dat een scherm merk ??? van +/- 8 jaar geleden de hedendaagse hoge resoluties niet goed aan kan , is heel aanneembaar .

Eventuele mogelijkheden .

De resolutie v/d videokaart p.c. verlagen ? , naar b.v.b. 800 x 600 i.p.v. 1024 x 768 ?

Controleer ook eens de refreshrate ....

Indien je de betrokken monitor een signaal aanbiedt , die boven zijn capaciteiten ligt , is het normaal dat dit niet korrekt wordt weergegeven .

Misschien eens kijken in het meegeleverde instructieboekje v/d monitor of eens "googlen" naar de specificaties v/d betrokken monitor ...

Peter

hertz staat op 60.
Lager kan volgens mij niet.
Erg,erg. Zou het helpen als ik de monitor weggooi in apparaatbeheer?
Alvast bedankt

Wat is et merk en type van de monitor en wat is je resolutie in Windows?

Hoi,
Het gaat om een monitor die bij de pc hoorde van een aanbieding bij de aldi 8 jaar geleden.
Wat bereft de instellingen; ik heb ze (denk ik)allemaal al gehad en blijf zitten met een langgerekt te hoog en te smal beeld.
Maar nog even over het verwijderen in apparaatbeheer, is dat misschien een optie?
De ellende is dat die pc en monitor 10 km verderop staan.
Alle tips zijn dus welkom! Kan ik ze in één keer uitproberen.

jacobba zei:
Hoi,
Het gaat om een monitor die bij de pc hoorde van een aanbieding bij de aldi 8 jaar geleden.
Wat bereft de instellingen; ik heb ze (denk ik)allemaal al gehad en blijf zitten met een langgerekt te hoog en te smal beeld.
Maar nog even over het verwijderen in apparaatbeheer, is dat misschien een optie?
De ellende is dat die pc en monitor 10 km verderop staan.
Alle tips zijn dus welkom! Kan ik ze in één keer uitproberen.

Nogmaals:

Wat is et merk en type van de monitor en wat is je resolutie in Windows?

Dus kijk even wat op de monitor staat en de resolutie in Windows.

Avond,

Resolutie staat op 600x800.
Het merk kan ik helaas niet noemen omdat ik(domdomdom) vergeten ben daar naar te kijken toen ik bij die mensen was.
Weet dus alleen dat het een aldi monitor was van 8 jaar geleden.
Zal volgende keer kijken.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan