Oude netwerkkaart past niet!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raindrops33

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2012
Beste mensen,

Zojuist heeft iemand van de gamma mij wijs gemaakt dat ik met een "2 weg verdeler RJ45" mijn internetkabel kan opsplitsen, zodat de een mijn pc voedt en de ander mijn laptop.
Na het vriendelijk afwijzen van het bonnetje van mijn aankoop, kwam ik er thuis achter dat dit echter niet het geval bleek te zijn.
(Weet nu ondertussen m.b.v een beetje googlen dat een 2 weg verdeler word gebruikt van het filteren van telefoon en internet wat via dezelfde kabel loopt....ofzo;p)
Nou dacht ik mijn pc te kunnen verbinden met mijn laptop via een internet kabel, waarbij de PC als server word gebruikt voor de laptop. Dat kan, toch?:cool:

Dus dacht ik, laat ik even een tweede netwerkkaart inbouwen!:eek: Deze netwerkkaart past wel in het moederbord qua aansluiting, alleen zit mijn videokaart een milimetertje in de weg.

Het gaat om een oude netwerkkaart waarvan ik allang het doosje ben kwijt geraakt, jammer genoeg staan er alleen wat cijfers op en het merk "RMC?":confused:
Aan de achterkant van deze kaart zitten zo'n 25 kleine ijzeren 'stekeltjes', die dus in de weg zitten.

Dienen die stekeltjes nog ergens voor? Kan ik die gewoon met een slijptolletje er HEEL voorzichtig gaan afhalen?:p

Alvast bedankt!

gebruik liever een kniptang. als er ijzerslijpsel ergens in de computer komt en je krijgt kortsluiting is het een stuk duurder dan een nieuwe netwerkkaart van een tientje kopen ;)

RMC is volgens mij realtek. geen idee wat je bedoelt met stekeltjes.

Als je videokaart niet in het AGP-slot zit, dan wissel je toch de videokaart met de netwerkkaart van PCI-slot, of is het nog ouder ISA-slot?

Ben ik het eigenlijk wel met wampier eens, koop een nieuwe netwerkkaart, of trek er een uit een gepensioneerde computer.

Dag, Je haalt wel een ADSL Splitter en een verdeeldoos door elkaar. Een splitter gebruikt iemand die ADSL aanvraagt en nog moet kunnen telefoneren zonder. Soms laten mensen de splitter zitten. Hier zit elektronica in. Misschien komt de verdeelstekker ooit nog een keer van pas. Anders Marktplaats.

De stekeltjes aan de onderkant van printplaten zijn de er doorheen gestoken componenten aan de andere kant. Controleer dat eens. Die zijn overbodig want voorbij het punt waar gesoldeerd is. De soldering moet natuurlijk niet loskomen van al dat geslijp, slijp in elk geval niet te lang aaneen vanwege de warmte van de wrijving. Knippen met een tang kan tot daar waar soldeer zit. Succes

Zo, dat zijn pas snelle reacties!

Omwisselen van de twee kaarten gaat jammer genoeg niet, aangezien de videokaart dan weer tegen de zijkant aan komt.
Dit komt omdat GeForce 8600 GS echt een enorm koelsysteem heeft.

Ik ga straks even kijken wat m'n garage te bieden heeft qua tangentjes e.d en dan laat ik weten of het gewerkt heeft.

Nogmaals dank!

Kijk eens aan!

Internet werkt op de laptop en op de PC zelf, en nog snel ook.

Bedankt, mensen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan