Oude of defecte diskette kan niet geopend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Wanneer ik sommige oude of andere diskettes (mogelijk met fout), wil openen krijg ik de melding "de schijf in station A is niet geformatteerd. Wilt U de schijf formateren ?"
wetende dat er zich vele bestanden op de diskettes bevinden ;
Ik weet dat er een programma te downloaden is, die enigszins bestanden van defecte diskettes kan redden. Zou iemand hier enige informatie kunnen over verstrekken .

Je wil ze openen in een andere Diskdrive dan waarin ze zijn gemaakt neem ik aan?
Oplossing kan zijn dat ze in de Oude nog wel zijn te lezen,of in een andere

De schrijf is niet kopot je moet gewoon op nee druken en je kan op je schrijf zo simpel!

diskette openen

Ik heb de PC inspector geinstalleerd en gebruikt (smart recovery) maar hier moet je kiezen welk bestandstype je moet opsporen (meer gericht op media bestanden), ik had hier geen resultaat mee.
Met badcopy kreeg ik wel reactie, maar ik heb de oude diskettes van 1995 en 1996 niet kunnen openen, wel enige files kunnen recuperen van een andere recentere diskette die opeens gecrasht was. Daarvoor hartelijk dank voor de hulp.
We leren telkens weer iets bij

Indien je aan Norton Disk Doctor, de ndd32.exe, kunt komen, die wilde nog het beste omspringen met floppy's, die niet gelezen wilde worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan