Oude PC alleen toegang tot internet, niet op LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
hallo,

ik heb nog een PC met Windows XP.

Omdat XP niet meer gesupport wordt, ben ik bang voor virussen als ik internet opga.

Ik heb mijn XP PC al een andere werkgroep naam gegeven, maar hij blijft actief in mijn LAN. (Ik kan nog steeds bij mijn NAS ed).

Deze laptop hangt wel via de router aan internet, hierop zitten ook mijn overige PC' en NAS etc

Graag advies.

Je krijgt niet zomaar wat hoor en je hebt toch een virusscanner?
Zodra je zelf iets aanklikt, download etc. wordt het lastiger.

Je kunt ook via een proxy server gaan internetten.

wifi / bekabeld? welke router? In principe is dit precies iets wat de router voor je kan doen, maar helaas hebben veel consumentenrouters niet alle opties aan boord om dit aan te zetten.

Is nog WiFi (b standaard)
de router is de originele van ziggo: de UBEE router EVW321B

Via een proxy server ?? zegt me niets.

Zijn er verder veel apparaten op wireless? je hebt de mogelijkheid in je routermodem om "isolatie" aan te zetten. Indien je dat aan zet kunnen wireless apparaten niet meer met het interne netwerk of elkaar "praten". Nadeel is dan wel dan andere apparaten via wifi ook niet meer bij je NAS kunnen (tenzij buitenom).

De ubee heeft ook IP filtering, maar uit de handleiding is volstrekt onduidelijk of na het instellen hiervan het geselecteerde IP nog wel met internet kan verbinden. Ik moet zeggen dat de vertaling sowieso van weinig begrip van wat de verschillende dingen echt doen getuigd. Volgens de handleiding worden zelfs standaard settings gebruikt die optimaal gebruik van het apparaat in de weg staan!

Ik heb inderdaad meerdeer apparaten op wifi (smartphones, tablets, smart TV).

Ik zal eens wat gaan neuzen in jouw aangegevn richting: IP filtering.
Wellicht is dat de oplossings richting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan