Oude Pc Formatteren: Hulp Met Software Nodig !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Junnio

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hey,
Titel is heel erg duidelijk. Ik ga een oude pc formatteren die op mijn kamer staat. Specs (via DxDiag):

Intel Pentium III: 900Mhz
256 Mb Ram
Nvidia GeForce 2 MX/MX400 (32Mb)

Ik ga hier Windows XP opgooien en alle overbodige of belastende dingen uitslopen met Windows XP nLite. Mensen die dit programma kennen, PM me even voor eventueel hulp.

Deze pc is niet mijn vaste pc en is voor op mijn kamer maar ik wil hem zo vlot mogelijk maken. Ik wil jullie dus graag vertellen wat ik van plan ben erop te zetten, en als jullie willen kunnen jullie me tips geven of betere oplossingen aanbieden (deze moeten nie per se gratis zijn). De hele bedoeling is om een pc te hebben die voor huiswerk dient, MSN kan gebruiken, kan surfen (en youtube/gametrailers/GamingOnly GO Visiion!) en muziek kan afspelen. Eventueel leuke spelletjes mogen jullie ook aanraden.

Dit is de softwarelijst die ik wil installeren, als je betere/snellere alternatieven hebben die minder verbruiken van mijn pc, gelieve dit zoals hier boven vermeld te zeggen. (momenteel kan ik zelfs niet msn+surfen)
Lijst van software die ik van plan was te installeren:

-Windows Live Messenger:
Welke versie is wordt nog ondersteund en verbuikt het minst? MSN Plus installeren? Wat kan ik hier uitslopen en met welke patch (om het evt. nog stabieler en sneller te maken, ook tips voor reclame etc te verwijderen mogen !)?

-Microsoft Office 2003

-Firefox:
Add-ons: AdBlock Plus, Colorful Tabs, Mouse Gestures, BugMeNot, Download Statusbar, Fasterfox.
Welke Add-ons kan ik beter niet gebruiken ivm snelheidsverlies? Welke handige Add-ons mis ik nog? Welke Add-ons kunnen Firefox versnellen/stabiliseren?

-Unreal Tournament GOTY (Wss alleen off-line tegen Bots)

-Theme Hospital (Je mag nog zulke golden oldies aanraden die draaien met mijn specs en leuk zijn)

-Muziekprogramma:
HEEL belangrijk: Mijn iPod is gesynchroniseerd met goede pc, ik zoek dus een programma die muziek van een iPod kan spelen (die gesynchroniseert is met een andere pc, want dit kan iTunes al niet). Het is niet de bedoeling om een bibliotheek op deze pc aan te maken, enkel om iPod in te pluggen en via een programma de liedjes op mijn iPod te kunnen spelen. Liefst dus zo'n licht mogelijk programma !

-Videoprogramma:
Gewoon een programma dat Divx ondersteunt, MP4, WMV en ondertitels. Zat zelf te denken aan Windows Media Player Classic of VLC Player (gelieve pro's en contra's van beide te geven.)

-Virusscanner:
Hoeft niet per se (er staan niet echt belangrijke dingen op de pc dus ... ) maar mag natuurlijk altijd . Zat zelf te denken aan AVG Free (gebruik ik ook op goede pc en ben ik erg tevreden over, verbruikt ook niet zo veel bij mijn weten).

-Winrar:
Mss beter/sneller programma?

-Quicktime
Voor filmpjes op Gametrailers etc.

Ik heb heel veel tijd in deze post gestoken, en hopelijk heb ik er ook heel veel hulp mee, BEDANKT!

Ehh ... hier is slechts een kort antwoord mogelijk: FORGET IT !!!!

Intel Pentium III: 900Mhz, zou voor het basicgebruik nog wel voldoende zijn maar daar heb je alles mee gehad.
256 Mb Ram is het absolute minimum voor XP. En dan kan je dat wel afslanken, maar wat je er vervolgens verder mee wilt ..... nogmaals: niet aan beginnen. Het goeie ding zal van meet af aan zo traag zijn als dikke stro.....
Nvidia GeForce 2 MX/MX400 (32Mb). Voor een aantal dingen die je wilt doen, met name games ongeschikt.

Inderdaad, een huiswerkcomputer, maar dat is iets anders dan wat jij allemaal op je verlanglijstje zet.

Ik zou idd meer geheugen bijsteken en mischien ook een andere videokaart.
Zon beetje alles wat je met nlite eraf kan halen wil je later appart eigenlijk weer installeren , op onderdelen als windows tour netmeeting ect maar dat is meer ruimte winst dan geheugen.
Ook msn live zou ik niet adviseren op deze pc en zeker niet met plus
Office 2003 zou net werken maar moet je niet al te veel naast draaien.
Virus scanner heb je altijd nodig , avg is goed kunt ook nog avast proberen.
Windows zal toch willen updaten en sp1 en 2 willen installeren en eigenlijk gezegt heb je die ook wel nodig, zeker als je surft en spelletjes speelt.
Kortom is een leuke computer van te maken voor huiswerk en surfen en wat chatten en daarna zal hij toch zeker trager worden.
Zou dus beginnen met wat geheugen.
Met het programma xplite kun je overigens ook al componenten uit een xp halen die reeds op de pc staan, enkel is dit programma niet gratis.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vindt ik dat perfect mogelijk, maar verwacht ook niet dat die pc een vliegmachien zal zijn. Dat je met NLite begint is al een goede zet.

-Om reclame e.d uit te zetten in WLM, kan je deze patcher gebruiken: http://www.mastaline.com/?pagina=msn/downloadinfo&id=47

-Office 2003, installeer alleen wat je nodig hebt, of gebruik eventueel Office 2000

-FireFox addons: AdBlock Plus, Download Statusbar, rest lijkt me niet nodig.

-Videoprogramma: VLC en/of GOM player

-Virusscanner: AVG, Avast, NOD32
om niet te vergeten, de firewall, die van windows zelf, of Sygate, of een ander licht alternatief

Voor de rest zou ik niet te veel rommel te installeren.

En nog eens over NLite, misschien heb je hier nog wat aan: http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html
Eventuele updatepacks, raad ik RyanVM aan: http://www.ryanvm.net/forum/viewforum.php?f=10&sid=d7ad852473f87ca009aa9b95e862bef7

Bedankt alvast !

De post over de games die ik mag vergeten: ik wil geen crysis draaien ofzo hoor ! Toen de oude px nog vol cr*p stond kon hij zelfs The Sims 2 draaien op low settings.

Voor de rest: Keep the reactions coming !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan