oude pc gaat niet op internet:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi allen,

Ik heb hier thuis een oude HP pc staan, daar heb ik Windows XP opnieuw op geïnstalleerd. Toen deed hij het naar behoren en kwam hij ook gewoon internet op, het rare was alleen dat hij geen verbinding kon maken met de Windows activatie server. Toen dacht ik dat als ik Windows nog een X opnieuw zou installeren, dat het verholpen zou zijn.
In tegendeel juist, hij verbind nu niet eens meer met het internet, heb ook al verschillende netwerkkaarten geprobeerd, andere slots, maar heeft niet geholpen.
Als ik de kabel er nu in steek, krijg ik eerst zo´n icoontje met dat ie aan het zoeken is, maar al snel springt dat over op een geel driehoekje met een uitroepteken erin:(.
Dan klik ik op dat icoontje, en zie dat er wel ¨pakketten¨ binnenkomen (heel traag(1 per 2 seconden)), maar heb gen internet en er staat een slotje tussen die computer en een wereld achtig ding.

Hoop dat iemand een oplossing heeft, alvast bedankt.

Mvg, Casper

Wel de goede drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd?

Kan de virusscanner of firewall ook zijn, heb je deze al een keer vewijderd en dan geprobeerd

ja, heb nu nog een andere kaart geprobeerd, die komt op het internet. Maar als ik nu wil activeren geeft ie dezelfde melding:(

Datum en tijd had ik idd al naar gekeken, maar doet het nog niet.
Bellen vind ik zonde (kost geld toch?)

Datum en tijd had ik idd al naar gekeken, maar doet het nog niet.
Bellen vind ik zonde (kost geld toch?)

Is altijd gratis geweest met vaste lijn en mobiel, je krijgt dan een computer aan de lijn waar je de activatie code in moet toetsen via telefoon.
Heb het zelf al meerder malen gedaan bij pc's die ik na nieuwe installatie niet via internet kon aanmelden bij de activatie server van microsoft.
Je hebt wel een windows versie met orginele licentie nodig.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Windows XP telefonisch activeren

Ga als volgt te werk om contact op te nemen met een medewerker van de klantenservice van Microsoft om Windows telefonisch te activeren:
Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Windows activeren.

of klik op het pictogram Windows activeren in het systeemvak.
Klik op Ja, ik wil Windows telefonisch via een servicemedewerker activeren
Klik op de privacyverklaring van Windows productactivering, klik op Vorige en klik vervolgens op Volgende.
Voer de stappen uit in het dialoogvenster Windows telefonisch activeren en klik op Volgende.

Opmerking Het nummer wordt nu weergegeven en is afhankelijk van de locatie die u selecteert.
Klik op OK wanneer de activering is voltooid en het volgende bericht wordt weergegeven:
Uw exemplaar van Windows is nu geactiveerd.

Laatst bewerkt:
Dankjewel, maarben zondag pas weer bij m'n moedr (daar staat die pc:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan