oude pc overclocken

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Hoi,

Ik heb hier nog 3 oude amd moederbordjes k6-2 .
Dat was als ik het geod heb 350 mhz.
Nu wil ik deze proccesortjes overclocken zo hoog tot dat hij kapot gaat.:cool:
Maar als ik in de bios wel gaan overclocken kom ik niet zo ver.
Ik zat te denken aan 1 ghz want dan raakt hij wel overhit lijkt me.
Kan je hem verder overclocken met een bios flash?
Of programmatje?

Pim

mmmm, wat een nut :P, je er toch ook gewoon op gaan springen, zijn ze ook kapot

Hallo ! Je kunt CPUCool gebruiken (googlen, shareware) maar ik denk dat de PC gewoon vastloopt zonder echt te verbranden.
Oplossing: zie Rimsic !
Greetz,
Harry.

Lijkt me inderdaad ook wel lachen. Staat er in de handleiding van het moederbord niet over jumpertjes enzo? Daarmee ken je meestal wel overclocken.

Met central tweaking unit
http://www.upgradeability.com/K6plus/utilities.htm
kun je de vermenigvuldigingsfactor van k6-2 processors live veranderen (speedstep, ze zijn voor laptops ontworpen).

Je haalt waarschijnlijk 5.5x maal, als je met 133 fsb begint kun je gaan opvoeren tot 733 MHz.

Gr. Egel.

Kan je die dingen dan niet gewoon aan een school sponsoren of zo? :)

Btw, goede optie als je van je speakers af wil: beide draden in het stopcontact steken :cool:

Jumpertjes....???

mmm, jumpen? misschien zijn ze daar voor bedoeld:)

:p

Het is me trouwens nog steeds niet gelukt:( .
Iemand nog suggesties?

Pim

Haal anders de cpucooler los en laat em vooral niet de cpu koelen, maar hij moet wel draaien....

nee dat is niet leuk.
Ik wil hem zo hoog mogelijk draaien!:evil:
Als ik het voor me kaar krijg hem op 4 ghz laten draaien en hem doorlaten branden:p :evil:

wat een geleuter zeg, hebben wij/jullie niets beter te doen!!!! voor de duidelijkheid: je kunt eenk6.2 niet op 1ghz laten draaien. post eens wat serieusere vragen. rhcp

Geplaatst door PeterVeen
wat een geleuter zeg, hebben wij/jullie niets beter te doen!!!! voor de duidelijkheid: je kunt eenk6.2 niet op 1ghz laten draaien. post eens wat serieusere vragen. rhcp
Graag ook betere antwoorden. Iemand stelt gewoon een vraag, maar krijgt van jou een reactie dat ie betere vragen moet stellen. Wie is er nou vreemd bezig.:rolleyes: :confused:

waar het mij om gaat is dat als iemand een vraag stelt alleen om zijn cpu zover te overklokken dat hij kapot gaat ik dat geen serieuze vraag vind.

En wie bepaalt dat elke vraag even serieus moet zijn?
Lees em dan gewoon niet, of één keer en besteed er verders geen aandacht aan :D

Ik vind het leuk om te grensen te gaan.
Ik kijk eerst waneer hij kapot gaat en dan pak ik een neiuwe en maakt ik het totdat hij stabiel draait zo hoog mogelijk;) .
En het is gewoon lol.
Ik ben 14 jaar en ik mag wel wat fun hebben;) .

Pim

Geplaatst door PeterVeen
waar het mij om gaat is dat als iemand een vraag stelt alleen om zijn cpu zover te overklokken dat hij kapot gaat ik dat geen serieuze vraag vind.

OK, ik geef toe, het is niet serieus, maar heeft wel met computers te maken. :) En leuk is het natuurlijk ook wel, met gratis brandluchtje. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan