oude pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

carel83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Goede avond allemaal,

Ik wil graag mijn oude pc upgraden. Ik gebruik hem het meeste voor grafische toepassingen en reken software, maar wil er ook wel een beetje mee kunnen gamen.

Wil graag over het samenstellen hiervan jullie mening.

mijn huidige pc bestaat uit de volgende onderdelen:
- chieftec medium tower
- chieftec voeding 360 w
- msi p15p neo2 platinum socket 755 moederbord
- intel pentium 4 530 3.0ghz socket 755 processor
- zalman cooler voor intel pentium 4
- maxtor 200 gb sata schijf
- sapphire x600pro 128 mb pci grafische kaart
- 2 x 512mb ddr2 dane elec
- sata dvd player
- sata dvd brander
- draadloos nerkwerkkaart pci

ik zat er aan te denken om mijn oude pc met de onderstaande hardware te vernieuwen:
- msi P45d3 platinum moederbord socket 755 ca €215
- intel core quad Q9650 processor socket 755 ca €360
- 2x 4 gb ddr3 1600 mhz geheugen ca €250
- msi n9600 gt 1gb videokaart pci-x16 ca € 130
- coolmaster silent pro voeding 500w ca €100
- Samsung SpinPoint F3 500GB 16MB (SATAII) HD ca €60

Voor de bovenstaande onderdelen kom ik op ca €1200,- kan ik voor de zelfde prijs iets beters krijgen, of kan ik de zelfde kwaliteit goedkoper krijgen? En is de te vervangen hardware nog iets waard?

Als vast bedankt,

Carel

je kan beter een kast bij je onderdelen kopen en je hebt een nieuwe pc. Dan kan je je oude pc gebruiken als home servertje of voor 100 euro op marktplaats zetten.

:eek:Flinke upgrade trouwens.:shocked: Vaak willen mensen alleen een nieuwe videokaart of geheugen...

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ben even van de zelfde processor en moederbord uitgegaan je weet dat dit alweer een oudere generatie processor en moederbord is.Maar niet slecht hoor
Je zou ook bv de intel I7 of de amd am3 phenom II kunnen kiezen zijn de laatste generatie.
Je moederbord ondersteund volgens mij geen 1600 mhz en heb een zwaardere voeding genomen omdat je bord crossfire ondersteund en daarom ook een ati kaart gekozen
Dan is het dit geworden zie bijlage.
Ik heb er ook nog even de amd am3 configuratie samengesteld net zo goed zo niet beter deze ondersteund ook crossfire daarom zwaardere voeding wil je dit niet
dan kan je ook een voeding van 450a 500 watt overwegen
En inderdaad misschien is het verstandig om er nog een kast bij te doen maar dat is aan jou

Modag

Bijlagen

• ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 27
  • ScreenShot002.jpg
    ScreenShot002.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug