oude PC win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

georgeboot

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
70
hallo
ik heb een oude pc met win 98 en die heeft nogal wat mankementjes:
1. Als ik heb opstart melt de Pc het volgende: ''tijden de initialistie van het apperaat VDD:
Beschermingsfout van Windows. U dient de Computer overnieuw op te starten''. ik veilige modus opstarten lukt wrouwens wel!! maar daar heb ik niet zo veel aan.

2. Ik heb een 'nieuwe' grafische kaart geinstaleerd; namenlijk een ASUS V7700 ti, maar de computer herkent deze niet bij het instaleren. hij noemt hem gewoon een normale adapter. nu heb ik de driver hiervoor gedownload, maar als ik deze uitvoer meld de PC dat er helemaal geen ASUS kaart in zit. ik moet het nu dus met 16 of 2 kleuren doen en een resolutie van volgens mij: 24x28 (weet ik niet zeker; maar in ieder geval ZWAAR ieritant)

op de PC zijn geen bijsondere dingen aangesloten. oa. een scanner die nog niet geinstaleerd is (een HP ScanJet 3400C. en een WEL geinstaleerde printer (een HP Deskjet 520.
kan iemand mij helpen om deze problemen op te lossen? ik zal je hiervoor HEEL ERG dankbaar zijn. (ik heb deze PC nodig voor schoolwerk)
:confused: :confused:
 
oké, maar hoe moet ik die instaleren als de PC niet eens normaal opstart???
kunt u mij maby helpen met het weer opgestart krijgen van de Win98SE???

:rolleyes:
 
De computer opstarten in veilig modus (tijdens het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken) en dan de vorige driver deïnstalleren.
Dat zou moeten werken.
 
oké, dit heb ik gedaan. maar als ik deze driver instaleer meld hij het volgende: ''Setup was unable to locate any NVIDIA grapic chips om this system.
the instalation will be terminated''.
ik heb de PC gelukkig weer aan de gang gekregen. ik heb ZELF (joepie) de fout ontdekt. namenlijk: toen ik de kaart in de computer heb gesopt en de computer heb opgestart, kom de computer geen bijpassende software vinden. hij noemde de kaart een gewone VGA adapter. ik heb toen zelf een nieuwe driver uigekozen; namenlijke eentje van ASUS (er stond er naar een van ASUS in de lijst met drivers). teon ik deze geinstakleerd had, bleef alles zo groot en 16 kleuren.
toen ik de PC de volgende keer ging opstarten meldde hij een (beveiligings)fout van VDD. ik neem aan dat dithet probleem is.
ik heb WIN98 SE overnieuw geinstleerd op de PC en nu doet hij het gelukkig weer. aleen dan wel met een enorme iritante resolutie en maar 16 kleuren.
weten jullie hoe ik hier vanaf kan komen?
ik heb de pc namenlijk nodig voor schoolwerk, en zonder de PC dus GEEN schoolwerk.:rolleyes: :confused: :mad:
 
oké, ik ga het proberen.
ik ben niet zo'n genie met computers; maar hoe kan ik zioen wat voor een moederbord er in de PC zit?:(
 
hij zou het nu moeten doen............
.......
En hij meld mij: ''dit progamma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd, en word afgesloten. neem kontact op met de leverancier als het probleem zich blijft voortdoen''

HOE KAN DIT>>?????????:eek: ;)
 
Windows 98 draait gewoon instabiel zo te zien.

Ik zou gewoon Win98 er opnieuw opzetten met de driver van de videokaart die ik je heb gegeven.
 
Ik heb een PC met een Asus 7100 agp video kaart en een installatie CD hiervan. Ik weet door het gebruik van dit apparaat dat je vaak ook de chipset drivers op je moederbord moet updaten. Deze drivers en programma's staan op de CDRom en ben je dan mogelijk gewoon vergeten. Het is een lastige installatieprocedure maar het lukt je mogelijk nu niet omdat je niet al de benodigde drivers hebt. Probeer hiervoor contact op te nemen met Asus of verder ernaar te zoeken op hun site. De oplossing heb ik helaas niet maar denk daar eens aan.
 
F8 is heeft ook een andere functie .
als ik tijdens het opstarten op F8 druk dan komt er een boot screen waar uit ik kan kiezen .
waar ik van kan opstarten .
F5 heeft wel die functie om in veilige modus te komen
 
ja, maar hoe ga ik dat dan doen??

ja, maar hoen kan ik dan aan die benodigde drivers komen voor het moederbord? ik heb op de asus website rondgekeken, maar kon daar niets vinden. (misschien jullie wel) !! ;)

ik zou graag die benodigde drivers hebben!

ps. ik heb een oude laptop (ook win 98 SE) waar ik de hardeschijf geformatteerd heb. nu wektn de grafische kaart opeens ook met 16 kleuren en zo'n irie resolutie.
 
ja, maar hoen kan ik dan aan die benodigde drivers komen voor het moederbord? ik heb op de asus website rondgekeken, maar kon daar niets vinden. (misschien jullie wel) !! ;)

ik zou graag die benodigde drivers hebben!

ps. ik heb een oude laptop (ook win 98 SE) waar ik de hardeschijf geformatteerd heb. nu wektn de grafische kaart opeens ook met 16 kleuren en zo'n irie resolutie.

Geef even op welk moederbord er in die pc zit. Dit kan je nakijken met het programma Everest:
http://www.starfix.nl/includes/helpdesk/downloads/everest.php

Wat betreft het probleem met de laptop; daar moet je ook de videokaart-drivers voor installeren. Waarschijnlijk ook nog de drivers voor wat andere hardware. Dit alles kan je dus bekijken in Everest.
 
is dat progamma ook voor win 98 geschikt?

want anders heb ik er neits aan.

ik probeer het anders wel gewoon.
 
Beste George, De CDRom die ik voor Asus 7100 heb blijkt ook te worden gebruikt voor de 7700 series. Het volgende las ik op de CDRom in het tekstbestand:
=====================================================================
ASUS Display Drivers CD Readme file

Supported Cards:

ASUS VANTA2000
ASUS V3800 Series
ASUS V6600 Series
ASUS V6800 Series
ASUS V7100 Series
ASUS V7700 Series
ASUS CUA Series
=======================================================================
Installation
-------------
1. Please run "setup.exe" under the root directory of your driver CD.

Important notes
----------------
1. ASUS display cards consume more electrical power so that your
motherboard must be able to provide enough electrical current in 3.3V
power to maintain its normal operation.

2. ASUS display cards are recommended to use with Intel 440BX chipset for
best compatibility.

3. The Optional ASUS VR-100 Upgrade Kit must be installed to enable the the
ASUS VR-100G 3D Galsses to be used with Pure models of the ASUS display
cards.

4. To enable TV-Out function in Windows 2000/NT, just connect the TV
connector to the VGA card. Don't connect the monitor's 15-pin VGA
connector to the VGA card.

5. For Windows 98/Me Users:
. If the chipset of your mainboard is made by VIA, please install VIA
VGARTD with normal mode.

Het omvat behalve de driver (windows t/m NT en 2000, dus waarschijnlijk ook goed voor XP), een VGARTD driver = agp functionaliteit voor chipset op moederbord. direct draw, direct 3d en open gl. Hier heb je mischien behoefte aan. Wil je deze CDRom hebben om te proberen in plaats van jou solitair gedownloade vga driver dan wil ik deze CDRom wel opsturen. Het is geen probleem wanneer je tenminste het bovenstaande nog even goed leest. Is er niet genoeg stroom, dan valt de kaart waarschijnlijk terug naar een resolutie die minder vergt. Ik stel het volgende voor, zet je adres in het antwoord en wis dat wanneer ik het de volgende dag gelezen heb. meteen daarop ontvang je de CDRom van mij over de post.
 
oh ja.
als hier GEEN kosten aan verbonden zijn: stuur maar op!!
zij er WEL kosten aan verbonden: dan moet ik helaas zeggen: NEEEEEEEE !!

ik zal proberen om het te instaleren.
mijn adres is:

verwijderd..
als u het adres heeft, verwijder ik het adres gelijk weer!!

alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan