oude PC win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
hij is binnen gekomen.
ik ben nu bezig om ALLE software in de v7700 map te instalren!!

alvast bedankt, u hoort nog van me!!

groetjes
 
het wekt weer niet!!

jaja, ik heb ALLE software geinstaleerd : het chipset geuload, direct X , en alle andere troep. ik krijg nu nog steeds de melding dat er g1 asus in zit, terwijl als ik de PC opsart, het eerse beeld wat ik zie mij duidelijk aangeeft dat er WEL een ASUS in zit.dan staat er zoiets als: ASUS V77020 Ti 64MB ..... enz.

WEET IEMAND HOE IK DIT IERITANTE PROBLEEM KAN OPLOSSEN???

trwns: de software vande v7700 staat op de CD. BEDANKT !!!!!!!11
 
Ik installeer wel meer dingen maar denk dat het deze driver was waarbij je de driver eerst moest weghalen voor dat je deze opnieuw installeert. Dat is alvast het belangrijkste wat ik nog te melden heb. Je kijkt natuurlijk ook bij de bios instellingen of daar wat over AGP in staat en je hebt geen apparaatconflict met een onboard-grafische chip die op je moederbord zit? Zoiets wil nogal eens voorkomen. Er zit in zo een geval natuurlijk een andere aansluiting voor een monitor achterop. De kaart zit er ook goed in? Mogelijk kan je dan een oudere harde schijf uit een andere computer aan de kabels hangen en daar een windows versie schoon op installeren of een andere AGP kaart in de computer proberen, om zodoende mogelijkheden uit te sluiten.

Heeft iemand verder enig idee.....

succes.
 
en welke driver moet ik eerst weghalen, en hoe heet die driver?

graag meer verduidelijk zijn (ik ben niet zo'n genie met computers) :D
 
Ik heb het nog in mijn handleiding nagekeken. Je moet de oude drivers weghalen voor dat je overnieuw een driver installeert voor deze kaart.
Je kunt de driver weghalen door naar Systeem in het Configuratiescherm te gaan. Vervolgens naar Hardware te gaan en/of Apparaatbeheer. Je bent nu onder de motorkap en ziet alle apparaten op het systeem gerangschikt in catagorieën. klik op het plusje bij Beeldschermadapters. Hier staat altijd een groot vraagteken of uitroepteken pictogram wanneer er iets niet goed is en dit door windows wordt bemerkt. Klik rechts op de Asus kaart en kies Eigenschappen in het contextmenu. Dat kan ook onderaan. Hier moet je opties hebben om, ondermeer, de driver te verwijderen van het systeem. Kijk in apparaatbeheer dan meteen of ergens anders iets uitbladert met vraagteken of uitroepteken en kijk dan bij eigenschappen wat er niet goed is. Met name onder Monitor en Systeemapparaten. Je komt zo snel op het spoor van problemen.

In de Bios kun je letten op: Init First AGP/PCI = AGP en Assign IRQ to VGA = Enabled. Dan schrijft mijn handleiding dat je in het laatste geval ook kunt controleren of er wel een goed IRQ Beschikbaar is maar dat zal het geval zijn. Dit is ook het enige advies over troubleshooting die er in staat voor als het helemaal niet wil. Er staat dus:
Make sure the "Assign IRQ to VGA" option is enabled in the BIOS. Check if there is enough IRQ for VGA. Uninstall the driver, restart, and reinstall the driver.

Eerst sluit je Windows af in de standaard display adapter ,VGA, modus.
Je installeert alleen van de CDRom en het programma dat daar op staat. Dus niet via Nieuwe Hardware of Stuurprogramma Vernieuwen omdat in deze gevallen niet de goede APG GART DRIVER wordt geïnstalleerd wanneer je geen Intel AGPset hebt. Je installeert eerst de VGARTD driver en in ""normale modus" wanneer je moederbord een VIA chipset heeft. Dit moet je volgens mij, weer, bij Apparaatbeheer onder Systeemapparaten kunnen uitvinden.
 
Er zijn trouwens moederborden die niet met een 3.3 volt AGP kaart willen werken maar een 1.5 volt of 0.8 volt AGP kaart nodig hebben.
Vindt uit wat voor moederbord je hebt en raadpleeg de handleiding online om hier uitsluitsel over te krijgen. Op het moederbord moet een nummer staan met witte verf, Mogelijk staat die informatie ergens tussen de slots. Zoek vervolgens met Google naar de fabrikant als dat daar nog niet duidelijk uit blijkt. Het kan geen kwaad om in het BIOS de AGP Aperture Size wat hoger in te stellen dan nodig is. Geheugen dat de kaart niet nodig heeft wordt toch alsnog door het systeem gebruikt.
 
oké. ik heb met da progamma een uitdraai gemaakt van alle dingen. ik stuur dit bestand wel een keer op. (waarschijnlijk vanavond)
 
Als jij nu eindelijk gaat vertellen welk merk en type moederbord jij in de pc hebt, gaan wij vertellen welke chipsetdrivers je nodig hebt hiervoor, zonder dat deze geïnstalleerd zijn gaat je pc namelijk nooit stabiel lopen of hardware juist herkennen.
Dus vergeet even de videokaart en begin bij het begin.
 
yndelijk heb ik de naam van de moederboord. op EVEREST zijden ze dat de naam:
ik heb ook de naam van het moederbord van de laptop daar heb ik het al eens eerder over gehad opgezocht.
PC............DFI CB50-BX/ZX / CB60-BX/ZX / CB61 / P2XBL Rev D / PB50-BX/ZX / PB61-ZX

EN DE LAPTOP........ MiTAC 6133.

de pc heeft een ASUS v9520 grafische kaart een nieuwe dus...
de laptop een standaard grafische adapter denk ik weet niet hoe ik at moet opzoeken bij laptop


weten jullie nu genoeg ik hoop het

ps mn toetsebord is een beetje raar vandaag dus de speciale dingen zoals vraagtekens doen het niet .... sorry
 
Voor de desktop ga je naar de volgende link en download/installeerd het programma.

http://downloadcenter.intel.com/Det...&strOSs=18&OSFullName=Windows* 98 SE&lang=eng

Als je de korte omschrijving leest zie je dat dit juist bedoelt is om AGP, USB en Plug'nPlay goed te laten werken, dus bewaar het bestand op een veilige plaats voor als je later nog eens Windows opnieuw gaat installeren.
Begin in het vervolg na de installatie van Windows eerst het voornoemde bestand te installeren, je zal zien dat alles een stuk makkelijker gaat.
 
ik heb het geinstaleerd, maar het werkte niet.
ik zal nu eens proberen om windows nog een keer te instaleren, en dan als eerste daarna dat progamma te instaleren.

alvast badankt voor de moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan