oude pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik zoek een oud systeem, wat voor 100 tot 150 euro kan aanschaffen (zonder beeldscherm)

Het is de bedoeling om te gaan overclocken (wat meer ervaring opdoen) en er daarna een mooie koffermod mee te bouwen (om gewoon eens te proberen)

Naar wat voor iets moet ik kijken? Hier stond laatst een k6-2 en die klokte voor geen meter. Oude celerons schijnen wel goed te klokken. (correct me if i'm wrong)

Zorg idd voor en Celeron die waren aardig te klokken.:)

ik weet wel wáár ik moet zoeken, ik weet alleen niet wàt.

Hoeveel mhz moet zo'n celeron dan ongeveer zijn? En p2's, zijn die goed te overclocken??

Met een pentium 2 moet je mazzel hebben om hem goed te kunnen overklokken.
Ik had een P2 450mhz geklokt naar 600mhz liep als een speer.
Als je een wat oudere pc wilt kan je voor het overklokken beter naar een Celeron kijken.
Hiermee heb je de meeste kans op een goede overklok.
Ik dacht dat de 300mhz goed te klokken waren,
maar zeker weten doe ik dat niet.
Mischien dat Steve wat weet.

Geplaatst door crash
Mischien dat Steve wat weet.
goeie kans ja.

dan wacht ik wel even tot de "meester":rolleyes::D dit topic heeft gevonden :)

Ik kan voor een spotprijsje een Compaq Deskpro 4000 kopen. PII 350

Ze klokken natuurlijk voor geen meter, maar dan kan ik hem altijd nog in een koffer bouwen...

Laatst bewerkt:
Die zal je idd niet echt kunnen klokken.
Compaq heeft niet van die handige moederborden erin zitten.
Ik heb hier een Compaq Deskpro 6000(180mhz) en kan hem hoogstens met jumpers op 200mhz krijgen.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik al... Helaas. Maar deze is zo goedkoop dat ik hem niet kan laten staan. Al is het alleen maar om hem door te verkopen...

Ach je bent weer van de straat en leuk bezig met Casemodden.:p

precies...
Is een pentium pro een beetje overclockbaar??

Volgens mij niet.
Die Deskpro die ik heb zit ook een Pentium pro in.
Zoals ik al aangaf kan ik hem alleen met jumpers op 200mhz krijgen.:(
Nou is de F10 setup weg van de hardeschijf, dus ik kan geen bios instellingen doen.
Heb wel eens een poging gedaan, maar het was niet echt veel.
Nou verwacht ik dat ik toch niet echt verder kom met het bios van Compaq.:rolleyes:

ik zag bij vraag en aanbod op tweakers.net namelijk een dual Pentium pro 2x200mHz met SCSI harde schijf. Allemaal dingen waar ik nog nooit mee gewerkt heb, dus dat leek me wel wat. Alleen is de betrouwbaarheid van de verkoper bij zulke verkopen een probleem...

Hier kun je trouwens f10 setup downen...

weet iemand anders hier nog iets over?

ik krijg begin volgende week een p2 200 binnen. Ik ga ff kijken hoe die klokt, en als het goed is ga ik daarmee aan de slag

(p2 200 bestaat niet, of het is een P1 of het is een P2 met minimaal 233Mhz)

Ik heb nog een supersocket 7 moederbordje voor je:) heb ik een aantal P75 op gestookt, letterlijk gestookt, standaard FSB=50 (x1.5) en 2x66 overleeft die CPU nog wel (hoe lang weet ik niet) Bij 3x66Mhz was het snel gedaan :evil: Leuk als je nog een zooi oude Pentiums hebt liggen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan