oude pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike180

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
hallo allemaal

ik wil windows xp pro op een oude pc gooien maar weet niet of dit wel kan.
tis een 200 mhz hahaha en er zit een harde schijf in van 1,9 gig.
er zit 64 mb geheugen in.
heb al geprobeerd om xp te instaleren maar loop steeds vast als hij op de helft is.
zit nu te twijfelen of de harde schijf kapot is of dat het gewoon niet gaat op zoeen oud systeem.

bedankt alvast groetjes mike

Ja hoor het kan wel..............

het is wel verre van optimaal. Waarom die vastloopt is voor mij ook opdit moment een raadsel....

Dit zijn de systeemeissen:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)
1,5 GB vrije schijfruimte*
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger
Cd-rom-station of DVD-station
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat

Qua processor zit je er al onder en verder is alles wat je hebt heel minimaal

De pc is te langzaam.
Je moet minstens 128 mb ram hebben. En een 400 MHz processor is aangeraden. De harde schijf is ook aan de kleine kant, want de installatie van XP pro is iets van 1 gb. Ik zou er gewoon windows 98 SE opzetten.

Harde schijf is te klein. Je houdt zo goed als niets over. 64 mb intern is ook het minimum om hem erop te zetten, maar lekker draaien zal hij niet.:)
Oeps, beetje laat.......

Laatst bewerkt:
xp deed het bij mij ook op Pentium 90mhz met 92mb ram en ook op 233mhz met 64mb ram dus te weinig ram heeft ie niet en tussen 200 en 233 zit nauwelijks verschil dus het moet gewoon lukken...Maar snel zal het niet gaan windows 2000 heeft minimaal 150mhz proccesor die zou beter kunnen, of 98

Geplaatst door _CompuFreaky_
xp deed het bij mij ook op Pentium 90mhz met 92mb ram en ook op 233mhz met 64mb ram dus te weinig ram heeft ie niet en tussen 200 en 233 zit nauwelijks verschil dus het moet gewoon lukken...

Toch wordt de harde schijf daar niet groter van:D. Mijn broer heeft 3 Gig harde schijf, xp pakte daar 1,5 gig van. Blijft ook bijna niets over.

kwam der maar een xp lite he :p, Gewoon zonder al die graffische spul,en andere zware dingen zoals die superzware mediaplayer en games enz...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan