oude pictogrammen in lijst van taakbalk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb hier een pc met W7. Als ik kijk bij configuratiescherm - vormgeving en persoonlijke instellingen - taakbalk en menu start - pictogrammen op de taakbalk aanpassen.
Dan staan daar nog pictogrammen tussen van (oude) programma's die ik inmiddels heb verwijderd. Als ik ze dan ook wil laten weergeven op de taakbalk krijg ik keurig een ballonnetje met de tekst: Dit meldingspictogram is op dit moment niet actief Het wordt weer weergegeven als het actief is.
Ik wil die lijst echter schoon houden en ook de oude pictogrammen, waarvan het programma dus niet meer op de pc staat, verwijderen. Ik kan echter nergens vinden waar deze lijst op de pc staat en kan die (oude) pictogrammen dan ook niet uit de lijst halen.
Ook zoeken in het register op dat pictogram geeft geen resultaat.
Weet iemand een antwoord?

vul eens in het zoekvenster van je menu start "psr" in en doen dan alle stappen zoals je ze hierboven beschrijft. Windows maak nu namelijk van elke klik een screenshot en dan is het iets duidelijker voor me. ik snap er nu namelijk niet zoveel van.

Greetzz,
Timo

Hoi Timo17.

Het gaat om het scherm waarvan nu een afdruk is bijgevoegd. Je kunt daar op verschillende manieren bij komen. Maar het gaat dus om dit venster.
Ik wil uit deze lijst bijvoorbeeld het pictogram MBM5.exe verwijderen. Dat is een oud programma, werkte niet goed op W7 en heb het dus verwijderd. Het pictogram blijft echter in deze lijst aanwezig en ik wil de lijst graag up-to-date houden. Dus ook hier de rommel verwijderen.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 386
Hoi dat brengt me een heel eind in de goede richting.
Wat ik echter niet zo goed begrijp is het tweede stuk.
Als ik Ctr/Alt/Tab gebruik kom ik niet bij taakbeheer, maar goed da's een ander verhaal.
Als ik wel bij taakbeheer ben krijg ik 3x een explorer proces te zien.
Ik ben toch wel huiverig om die allemaal te stoppen.
Of doe ik wat verkeerd?

In principe kun je ze alle drie gewoon stoppen en dan weer 1 starten (zoals beschrven)
en de lijst zal weer schoon zijn.

@offtopic: Volgens mij is het niet normaal dat er 3 explorer.exe lopen. Dit zou 1 per sessie moeten zijn.

Het kan natuurlijk zijn dat je meerdere keren bent ingelogt Dan zou je voor elke user sessie een explorer.exe moeten zien.
Of je hebt Launch Folder Windows in a separate process aanstaan
Dat kun je op de volgende manier controleren:
Bij "Folder Options" ga naar de view tab
en kijk of bij : Launch Folder Windows in a separate process een vinkje staat (als hier een vinkje staat dan is het logisch dat je meerdere explorer.exe ziet)

Is bovenstaande niet van toepassing dan zou ik als ik jou was de computer heel goed gaan scannen op virussen.

aanvulling: Het verhaal gaat over explorer,exe en niet iexplorer.exe (dit is nl Internet Explorer en daarvan is het normaal om meerdere instances te hebben)

Laatst bewerkt:
Sorry, ik had niet goed gekeken. Omdat Internet explorer nog aanstond op het moment dat ik keek stond Iexplorer.exe nog 2x in de lijst. Explorer stond er inderdaad maar 1x.

Mijn lijstje is weer mooi zoals ik dat graag zie. Met andere woorden het is gelukt.
Ontzettend bedankt. Ik ben er blij mee....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan