oude programma's onder Windows 8

• Onderwerp starter Onderwerp starter appy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

appy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Op mijn oude laptop stond Windows 7 32 bits geïnstalleerd. Ik gebruikte oude programma's zoals de DOS-versie van PerfectView en WinScore. Dat werkt allemaal prima. Op mijn nieuwe laptop is Windows 7 64 bits geïnstalleerd en die programma's werken daaronder niet meer.
Mijn vraag is: Zouden die programma's onder Windows 8 wel weer werken?

appy

compabiliteits modus ook geprobeerd??
en win 8 zou ik nog niet aan beginnen

windows 8 valt volgens sommigen echt hard tegen
probeer ens rechtermuisnop > eigenschappen > compatibiliteit > dit programma uitvoeren in copatibiliteitsmodus voor : > (windows xp (servive pakket 3))

Werkt perfect, maar alleen als je het lekker vind om met de muis naar alle hoeken van het scherm te moeten. Als alternatief kan je gratis Ubuntu nemen maar das ook wel wennen. Windows 8 is verder in mijn ogen niet zo veel veranderd. Hoop dat windows 9 onder de motorkap een flinke snelheidsboost krijgt (opstarten/afsluiten, ja ik heb al een SSD), en dat ze windows weer normaal maken :)

Je kunt altijd nog een virtuele machine maken met bijvoorbeeld Windows XP.
Dan kun je die programma's gewoon weer gebruiken.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de comptabiliteitsmodus geprobeerd, maar dat werkt niet.
Ik had al eerder het advies gekregen een virtuele machine aan te maken, maar dat gaat mij boven mijn pet. Ik zal wachten tot mijn zoon, die in het buitenland woont, over een paar maanden hier komt. Die kan mij daar bij helpen.

Ik had hoop dat Windows 8 mijn probleem zelf zou oplossen. Maar dat is blijkbaar niet het geval of niet bekend.

Groeten,

appy

Wat betreft de Virtual Machine heb ik je een mail gestuurd.

DOS programma's zul je NIET werkend krijgen onder 64-bit. Tenzij je Dosbox gebruikt, of je installeert een 32-bit Windows of je installeert een virtuele machine met een 32-bit Windows.

Hallo appy,
Ik gebruik nog steeds (incidenteel) Perfectview DOS (7.1) en wil voordat MS in maart a.s. stopt met de ondersteuning van XP naar windows 8 (of desnoods 7); hoe is het nu bij jou??
vr gr chrisd1

@chrisd1,

Je reageert op een topic ouder dan 3 maanden. Het is niet toegestaan topics omhoog te halen ouder dan 3 maanden. Daarom gaat deze dan ook dicht. Uiteraard kan je een nieuwe vraag maken met daarin een link naar dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan