Oude router als (draadloze) switch .... kan dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emmel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmel

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hai,

Komend van UPC, zit ik - via Tele2 - nu op glasvezel.
Daarbij werd ook een nieuwe router van Sitecom geleverd en ik heb dus nu een Netgear-router 'over'.

TV werkt via een homeplug-set rechtstreeks op het glasvezelmodem.

Mijn vraag is nu, of ik de Netgear-router kan gebruiken als draadloze switch, waamee ik mijn DVD-mediaplayer van Samsung kan laten streamen met mijn server (op de nieuwe router).
Heb eigenlijk geen zin om de boel overhoop te halen en - opnieuw - een utp-kabel te leggen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Grtz, Emmel

Gaat 'm niet worden.
Wat je wél kunt doen is een AP Client kopen (wordt ook wel WLAN Client genoemd), dus een netwerkkastje dat je instelt dat hij verbindt met het draadloze netwerk. Zodra je 'm daarna (bedraad) aansluit aan de Samsung zal die (zonder ook maar iets van het wifi netwerk te hoeven weten) bedraad over die AP Client toegang hebben tot je netwerk.

Natuurlijk moet je die AP Client opnieuw configureren als je wifi netwerknaam verandert en/of het netwerkwachtwoord wijzigt dat er bij hoort. Wat kan helpen bij het (her-)configureren is de WPS functie, dus een WPS knopje op de accesspoint en het WPS knopje op de AP Client indrukken en ze werken meteen samen.

Ik ben zelf gecharmeerd van de Zyxel WAP3205 v2 die overigens ook andere functies kan, zoals draadloze accesspoint zijn etc. Alleen getest op 2,4 Ghz, ik weet dus niet of deze geschikt is voor wifi op de 5 Ghz band (als ik de handleiding zo bekijk lijkt hij inderdaad alleen geschikt voor de 2,4 Ghz band).
Mogelijk te duur voor je, dus informeer dan naar alternatieve apparatuur.
PS: Er zijn veel andere accesspoints die ook als client gebruikt kunnen worden, dus bekijk ook de specificaties van apparaten die (primair) als accesspoint worden aangeboden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, heb nu bij Central point voor 22 euri een
N600 Universele dubbelband Wi-Fi entertainment adapter met 4 aansluitingen
TL-WA890EA
gekocht.
Niet de snelste jongen, maar met wps direct aansluiting en - belangrijk - een uiterst stabiele verbinding! Gebruik nu maar één poort naar mijn multimedia blueray-speler van Samsung, maar kan dus evt. nog drie apparaten aansluiten (binnenkort vervang ik m'n tv, dus dat zal de volgende zijn ......)
Bovendien heb ik de router van Sitecom die ik bij mijn Telfort glasvezel-abo kreeg weer vervangen door mijn oude Netgear wndr3700v2. Ik had hem een aantal jaren niet meer gebruikt en direct bij aansluiten een automatische firmware-update en werken als een tierelier. Kijk, zo hoort dat :thumb:
Bij draadloze test hogere down- en upload dan de Sticom en ...... stabieler én een usb-poort met dnla waar nu een 2.5 schijfje aan hangt.

Laatst bewerkt:
Mooie, complete terugmelding. :) Het Zyxel WAP3205 v2 apparaat waar ik het over had heeft 2 LAN aansluitingen voor bedraad aangesloten apparaten, jouw apparaat heeft er 4.

Graag nog wel even je vraag de status opgelost geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan